A Citroën 1996-ban nemcsak új szegmenst teremtett, hanem új közösséget is: a kompakt egyterűek kedvelői ragaszkodnak a Berlingo karakteres, praktikus és sokoldalú személyiségéhez. A sziluett kompakt, de a beltér tágas – ezt keresik azok az ügyfelek, akik nem engednek a térigényükből, és ez az, ami folyamatosan vonzóvá teszi a Berlingót egy olyan piacon, ahol egyre ritkábbak az ehhez hasonló megoldások. A Berlingo elektromos változatának érkezése igazi fordulópont a modell történetében, ugyanis hamisítatlanul modern választ ad az egyterű szegmenssel kapcsolatos környezetvédelmi kihívásokra, amelyek különösen erősen foglalkoztatják az ilyen modelleket kereső ügyfeleket. Ők ugyanis döntő részben olyan emberek, akik kötődnek a természethez, érzékenyek saját ökológiai lábnyomukra, és fegyelmezetten kezelik saját költségvetésüket is. Az elektromos meghajtás összeköti a kellemest a hasznossal: az elektromos technológia legmodernebb vívmányait használja, magasabb szintre emeli a biztonságos, kellemes és sima utazási élményt, de közben a legkevésbé sem enged a Berlingo oly nagyra értékelt funkcionalitásából.
„A Berlingo elektromos változatának kifejlesztése során kettős célunk volt: egyrészt hogy megfelelő hatótávot biztosítsunk, másrészt pedig hogy ügyfeleinknek semmiféle kompromisszumot ne kelljen kötniük, hogy továbbra is maximálisan megélhessék fontos tevékenységeik teljes skáláját. Az ë-Berlingo a biztonság és a kényelem magasabb szintjét hozza el a felhasználók mindennapjaiba: a vezetés könnyed, sima és csendes, az utazás nem károsítja a környezetet, ráadásul a költségvetésre is tekintettel van. Ezek rendkívül fontos ügyfélelvárások ebben a szegmensben, amely a karosszéria formája miatt igen komoly kihívásokkal küzd mind CO2-kibocsátás, mind pedig fogyasztás tekintetében. Büszkék vagyunk arra, hogy a Berlingo, a kompakt egyterűek szegmensének megteremtője, az elsők között kínál elektromos alternatívát.” Laurence Hansen, a Citroën stratégiai és termékfejlesztésért felelős igazgatója
Az ë-Berlingóban minden út pihenéssé változik az utasok számára. Az azonnal rendelkezésre álló nyomatéknak köszönhetően az indulás teljesen zökkenőmentes és sima, csakúgy, mint a fokozatmentes sebességváltás melletti gyorsulás. Az elektromos hajtáslánc sem zajt, sem vibrációt nem kelt. Ezek a tulajdonságok társulnak ezentúl az olyan, már ismert kényelmi szolgáltatásokhoz, mint a magas építésű ülések, a könnyű járású kormánykerék vagy a 10,8 méteres fordulókör. Az elektromos motor a kiválasztott vezetési mód és a vezetési stílus függvényében vezérli a meghajtó erőt. A 100 kW (136 LE) teljesítmény és a 260 Nm nyomaték minden vezetési módban 135 km/h végsebességet tesz lehetővé.
A kompakt egyterűt használó ügyfelek igényei mobilitás tekintetében is igen sokrétűek: különböző tevékenységekhez különböző hosszúságú utakat tesznek meg. Az ë-Berlingo ezért igazi kaméleonként egyik napról a másikra alkalmazkodik egészen eltérő igényekhez. Egyrészt szabadon behajthat a korlátozott forgalmú belvárosi zónákba is, másrészt hosszabb utakra is gond nélkül elszállítja utasait. Az 50 kWh kapacitású lítiumion akkumulátor hatótávja vezetési módtól és stílustól függően akár 280 km is lehet. Az elektromos technológia legjavát használja fel, mindkét karosszériaváltozata ugyanazzal a hajtáslánccal és akkumulátorral érhető el.
A kompakt egyterűek igen praktikusak, de karosszériájuk nem kifejezetten aerodinamikus. Az elektromos technológia kifejlesztésének egyik legfontosabb célja e modellek esetében a környezeti hatások és az üzemeltetési költségek csökkentése – ezek a tényezők ugyanis rendkívül fontosak az ilyen modellt választó ügyfelek számára, akik gyakran korlátozott költségvetéssel bírnak. Az elektromos meghajtású modellekben nem kell motorolajat, légszűrőt, üzemanyagszűrőt, váltóolajat stb. cserélni. Karbantartásuk mintegy 30%-kal kerül kevesebbe, mint belsőégésű motorral szerelt társaiké, és üzemanyagköltségük is kifejezetten mérsékelt: az ëBerlingo átlagos energiafogyasztása 100 km-en 18 kWh, ami kb. 3 € költséget jelent.
A Citroën stratégiája, hogy kínálata minden ügyfél számára biztosítsa a döntés szabadságát az igényeinek leginkább megfelelő meghajtási mód kiválasztásában. Az ë-Berlingo néhány külső jegye kifejezetten az elektromos meghajtásra utal: így az „ë” betű a hűtőrácson, valamint a modell neve előtt a csomagtérajtón. De az elektromosság világát szimbolizálja a lökhárítókon és az oldalsó Airbump® védőelemeken elhelyezett eloxált kék díszítés is. A töltőnyílás ugyanott kapott helyet, ahol a belsőégésű változatok üzemanyagtöltő nyílása található. Az autó belsejében mindent úgy alakítottak ki, hogy megkönnyítse az új Citroën ë-Berlingo használatát. A középkonzolon az ëToggle elekktromos sebességváltó segítségével kapcsolhatunk Park, Reverse, Neutral, Drive és Brake között, és külön gombbal választhatunk a háromféle vezetési mód – Eco, Normal és Power – közül.
Az új Citroën ë-Berlingo a belsőégésű változattal megegyező formai megoldásokat hozza, kompakt külső méretekkel segíti a manőverezést, de akár 7 személy szállítására is alkalmas. Az ügyfelek saját igényeik szerint választhatják meg a karosszéria hosszát: a rövidebb M változat 4,4 méter hosszú, a hosszabb XL pedig 4,75 méter. A modell magassága mindkét változat esetében 1,90 méter, azaz minden parkolóházba könnyedén behajthat.