Megérkezett az Audi elektromos szörnyetege – az e-tron GT

0

Az e-tron termékcsalád ugyanaz, mint az ID. a Volkswagennél, vagyis a márka elektromos mobilitásának szimbóluma. Az Audi esetében az egyszerűen csak e-tron néven érkező SUV volt az első fecske és Európa számos országában volt 2020-ban az egyik legnépszerűbb elektromos autó. Tegnap este pedig egy újabb családtagról hullt le a lepel, ezúttal egy sportos szedánról, ez az Audi e-tron GT.

A prototípus még 2019 novemberében mutatkozott be Los Angelesben, ahol a vasemberként elhíresült Robert Downey Jr mutatta be az autót az összegyűlt közönségnek. A tegnapi premierig pedig számos amerikai filmben (Bosszúállók, Pókember) kapott szerepet az autó, az Audi ezzel is okosan építette az e-tron GT karrierjét.

A típus végleges gyártását már 2020 december közepén elindították a németországi Böllinger Höfe-i Audi gyárban, ráadásul karbon-semleges módon. Nekünk magyaroknak külön büszkeség, hogy a GT bizonyos karosszériaelemi hazánkban készülnek, természetesen Győrben.

Tegnap pedig összeállt a terv minden részlete és köszönhetően a koronavírus okozta helyzetnek, online premier keretein belül hullt le a lepel az e-tron GT végleges, sorozatgyártásra érett verziójáról.

Az Audi rögtön két kivitellel is készült a nagy eseményre, hiszen az e-tron GT mellett bemutatásra került az e-tron GT RS is, ami még komolyabb és még mellbevágóbb vezetési élménnyel gazdagítja majd vezetőjét. A külső mindig szubjektív dolog, de az autóba erősen belelátható az A7 formája, ami természetesen koránt sem nevezhető problémának.

Az autóhoz társuló 0,24-es légellenállási együttható igen meggyőző, mint ahogyan a bruttó 93,4 kWh (nettó 85 kWh) kapacitású akkupakk is. Mindkét tengelyen lakik elektromos motor (PSMpermanently excited synchronous motor), a rendszer összesített teljesítménye 350 kW (476 LE), ami a 2,5 másodpercig elérhető „overboost” segítségével 390 kW (530 LE) – 630 Nm is lehet. Ezzel a 0-100 km/h gyorsulás meglehet 3,9 másodperc alatt is.

Az utastér számos kiváló megoldással operál, köztük a 12,3 colos műszerfallal és a 10,1 colos fedélzeti rendszereket kezelhetővé tevő kijlezővel. Az e-tron GT alapára Németországban 99 800, míg az RS kivitel 138 200 euróról indul.

E-tron GT, ez most egy Porsche Taycan?

A GT bemutatásakor sokan rögtön a Porsche Taycannal hasonlították össze, és valahol jogosan. Nézzük, miben hasonló és miben más a két autó? Mindkét autó 800V-os rendszerrel dolgozik és a konszern azonos padlólemezére (PPE) épül. A DC villámtöltési képesség szintén azonos, 270 kW teljesítményű. Ha a WLTP hatótávot nézzük, akkor az Audi esetében 488, míg a Taycan esetében 463 km-ről beszélhetünk. A GT minimálisan hosszabb (4,99 m) a Taycantól (4,96 m).

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!