A hatalmas sikereket hozó 2019-es év után sok területen kellett visszaeséssel számolnia a Tesla jelenlegi legsikeresebb autójának, ami a Model 3. Leginkább a tavaszi koronavírus-tombolás miatt, ami sajnos érintette a fremonti gyárat is és ott is leállásra kényszerültek. Az így kiesett darabok pedig meg is látszódtak a típus eredményein. A legszembetűnőbb változás az volt, hogy az addig stabilan vezető pozícióját év végére már elvesztette a Model 3 az e-autózás egyik legfontosabb piacán, Norvégiában.
Pedig sok értelemben a Model 3 igazán korszakalkotó elektromos autó, elég, ha csak azt a tényt nézzük, hogy ez volt az első, amit igazán nagy léptékben, több százezres darabszámban gyártottak. Pedig voltak igazán kemény időszakok is a típus életében, konkrétan a 2017 és 2019 közötti évek, amikor először szembesült a Tesla azzal, hogy mivel jár egy autót százezres léptékben gyártani. Sok probléma ás finomhangolás kellett, ahhoz, hogy a Model 3 ma itt járhasson.
A hódítás első jelei már 2019 tavaszán megjelentek, amikor Európában (konkrétan Németországban) először maga alá gyűrte az összes addig kapható elektromos autó eredményét.
A következő lépcsőfog a sanghaji gigagyár megépítése volt. Itt konkrétan 1 év alatt a semmiből épült fel a gyár, ahol 2019 őszén már a próbagyártás zajlott, december 30-án pedig mér az első itt készült autókat adták át:
Azóta is az itt készülő autók világszerte terített darabjainak is köszönheti a Tesla, hogy a tavalyi visszaesés ellenére a Model 3 a világ legjobban fogyó e-autója volt 2020-ban. Nézzük is meg, konkrétan, mit mutat ez számokban:
Helyezés | Modell | 2020-as eladások | Piaci részesedés | Rangsor 2019-ben |
1 | Tesla Model 3 | 365 240 | 12% | 1 |
2 | Wuling HongGuang Mini EV | 119 255 | 4% | N/A |
3 | Renault Zoe | 100 431 | 3% | 8 |
4 | Tesla Model Y | 79 734 | 3% | N/A |
5 | Hyundai Kona EV | 65 075 | 2% | 9 |
6 | VW ID.3 | 56 937 | 2% | N/A |
7 | Nissan Leaf | 55 724 | 2% | 3 |
8 | Audi e-tron | 47 928 | 2% | 25 |
9 | Baojun E-Series | 47 704 | 2% | 5 |
10 | GW ORA R1/ Black Cat | 46 796 | 1% | 27 |