Megnyitott a Tesla új Supercharger gyára

0

A Teslának a kezdetek óta egy jól kidolgozott stratégiája volt arra, hogy miként akar sikeres vállalkozássá fejlődni, ami, mint láthatjuk, kiválóan teljesült! Az általuk előállított elektromos autók kiválóak, még ha az összeszerelés minőségében van is hova fejlődni. De hát nem lehet mindent rögtön hibátlanul csinálni, még a nagy öregekkel is megesik néha, hogy fáradt az összeszerelést végző műszak a gyárban.

Ami viszont a kezdetek óta kiválóan működik, az az autókat kiszolgáló villámtöltőhálózat, vagyis a Supercharger állomások, világszerte elszórva. Ezeken összesen közel 20 000 oszlop várja jelenleg az autósokat, de csak a Teslákat. A töltőoszlopokból jelenleg két verzió van, a V2 és V3 kivitel. Előbbi a régebbi technológia, viszont a húszezer töltő közel 90 százaléka ezzel a technológiával működik. Persze szégyenkezni valóra itt sincs ok, hiszen, ha minden feltétel adott, akár 145 kW maximális teljesítménnyel tölthetjük az autónk akkupakkját.

Az újabb, V3 oszlopok 2019 márciusában kerültek bemutatásra, mely legfontosabb tulajdonsága, hogy 250 kW csúcsteljesítményű a töltési képesség, még akkor is, ha két autó tölt az oszlopon.

A V3-as Supercharger állomások kezdetben nem elsősorban a sűrűn látogatott területeken lettek elhelyezve, hanem azon főutak mentén, amik a nagyobb városokat kötik össze, ezzel biztosítva a gyors és lehetőség szerint minél kevesebb megállással járó utazást. Ez változhat meg hamarosan, hiszen a napokban indult be Kínában (Sanghaj) az a gyár, ahol a Tesla az új, V3 Supercharger oszlopok készülnek kizárólag. Eredetileg ezek az oszlopok a márka fremonti gyárában készültek, majd a Gigafactory 2-be költözött a termelés, végül ide, az új helyére. A mostani költözés vélhetően az utolsó volt és a döntés oka elsősorban a folyamatos növekedés biztosítása, akár az üzem későbbi növekedése révén is.

A mostani költözés révén még több V3 oszlop kerül legyártásra, ezzel pedig a hálózat bővülése és egyben fejlesztése (V2 oszlopok lecserélése V3-ra) is nagyobb tempót vehet fel. A Tesla pontos tervezésére egyébként kiváló példa az, hogy a mostani üzem avatása már tavaly novemberben be lett tervezve idén februárra, ami, mint a példa is mutatja, sikerült!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!