Idén már öt üzemében gyártja elektromos autóit a Volkswagen

0

Továbbra is fenntartom a véleményem, hogy a hagyományosnak számító autómárkák közül a Volkswagen az egyik éllovas abban, hogy mielőbb megvalósuljon az átállás az elektromos mobilitásra. Az autógyártók java már felismerte, hogy mi a jövő és célkitűzésükké is vált az átállás az évtized végéig. Ám ezek még csak bejelentések, míg a Volkswagen már gőzerővel dolgozik azon, hogy az elektromos autók mielőbb mindenki valósága legyen.

A Volkswagen Csoport korábban bejelentette, hogy 2022-re minden jelentős járműszegmensben kínál majd a moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő elektromos gépkocsikat, 2025-ig csak Volkswagen márkajelzéssel 20 elektromos modellt vezetnek be, 2025-re pedig éves szinten legalább 1,5 millió elektromos gépkocsi értékesítése szerepel a tervekben.

A Volkswagen személyautók üzletág 2020-ban kilenc új elektromos és hálózatról tölthető hibrid (plug-in hibrid) modellel jelent meg a piacon, a BEV- és a hibridmodellek részesedése így már a márka teljes kiszállításainak 12,4 százalékát is elérte Európában, a 2019. évi 2,3 százalék után.

A növekedés tehát folyamatos, de mi biztosítja ennek fenntarthatóságát és bővülési lehetőségeit? Természetesen az autógyárak, amiket a Volkswagen már egy ideje elkezdett átállítani az új, MEB padlólemezes járművek gyártására. Európában jelenleg 3 helyen készülnek ezek a járművek (VW járművek: Zwickau, Drezda – Škoda járművek: Mladá Boleslav), míg Kínában már 2 gyár is a márka sikerein dolgozik: Foshan, Antig.

Kontinensünkön tehát jelenleg 3 üzemben készülnek a tisztán elektromos Volkswagenek, ami a márkánál egyet jelent az ID. termékcsaláddal. Az első modell az ID.3, ami egy kompakt, ferde hátú, ötszemélyes személyautó és 2019 november 4 óta gyártják Zwickauban, de a globális piacra szánt ID.4 is itt készül és még további négy ID. családtag gyártása van itt tervben. Ha itt fel tud maximális szintre pörögni a termelés, az éves szinten közel 330 000 darab elkészült autót jelent majd. Jelenleg napi 800 db ID.3 és ID.4 készül itt, ami 1500 darabig felmegy, ha minden maxon pörög majd.

A termelésbe múlt hét óta besegít a drezdai Üvegpalota is, bár, a jelenleg itt elkészülő heti 35 darab autó nem igazán tétel. Az üzem célja leginkább a gyárlátogatás élményének biztosítása az érdeklődőknek. A harmadik üzem pedig Csehországban található, Mladá Boleslavban, ahol az Enyaq gyártása zajlik. Ha itt is teljes gőzzel beindul a termelés, az akár napi 350 darab Škodát jelent.

2022-ben pedig újra szintet lép a Volkswagen, hiszen bekapcsolódik a termelésbe Emden és Hannover is, míg az amerikai igényeket Chattanooga lesz hivatott kielégíteni!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!