Beindult a VW akku újrahasznosító üzeme Salzgitterben

0

Fontos lépés érkezett el a márka életében, ugyanis január utolsó napjaiban hivatalosan is beindult az a salzglitteri újrahasznosító üzem, ami a márka által előállított akkumulátorokat hivatott darabjaira kapni és kinyerni belőlük az újrahasznosítható nyersanyagokat. A Volkswagen sajtóanyaga szerint kezdetben 70, hosszú távon már közel 90 százalékos lesz a ráta, vagyis az ide került akkumulátorok ilyen mértékben kerülnek újra valamilyen formában az ipar körforgásába.

Salzglitter története nem tegnapra nyúlik vissza, hiszen 2019 őszén már megkezdődött itt a tesztüzem, aminek az volt a célja, hogy biztosítsa a hosszútávú működését a létesítménynek és a startig is tökéletesítse a folyamatokat.

2021 első hónapjának végén pedig minden megérett arra, hogy hivatalosan is elindultnak legyen tekinthető az üzem tevékenysége. A Volkswagen számításai szerint az első nagyobb mennyiségű akkumulátor az évtized végén jelenhet meg, mint probléma és addigra ők készen várják a szituációt.

Az üzem mostani indulásakor a feldolgozási kapacitás éves szinten közel 3600 akkupakk feldolgozását teszi lehetővé, ami megfeleltethető 1500 tonna elektronikai hulladéknak. Egy műszak 5 akkupakkot tud szétszerelni. Természetesen, ha az ipari igények ennél nagyobb kapacitás feldolgozását igénylik, a Volkswagen készen áll bővíteni a feldolgozó lehetőségeit. A márka számításai szerint egy 62 kWh-s akkupakk legyártása során 1,3 tonna szén-dioxid kibocsátása spórolható meg, ha az alumínium katód újrahasznosított alapanyagból készül és zöld forrásból származó energiát használ el a gyártás során.

De milyen akkumulátorok kerülnek ide? Mielőtt a Volkswagen döntene az akkupakk teljes újrahasznosításáról, bevizsgálásra kerül és ha a kapacitása engedi, a konszern energiatároló megoldásain keresztül élheti tovább az életét. Ilyen megoldások például a Volkswagen által fejlesztett „autós powerbank”, vagy az automata töltőrobot.

Ha pedig a szétszerelés mellett döntenek a technikusok, jöhet Salzglitter. Itt a szétszerelt akkupakkokat hatalmas darálók törik apró darabokra, az őrleményből pedig különböző eljárásokkal osztályozzák és tárolják a kinyert nyersanyagokat, a műanyag hulladékkal egyetemben. A nyersanyagok, amik például kinyerésre kerülnek: lítium, nikkel, magnézium, kobalt, grafit.

Úgy tűnik tehát, hogy az akkumulátorok sorsa miatt aggódók megnyugodhatnak, nem az erdőben fogják eltemetni ezeket az egységeket.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!