Rengetegen rendelnek mindenféle elektronikai kütyüket a különböző híres webáruházakról, mint amilyen az Alibaba is. Van itt minden, amit csak el tudunk képzelni, az 1 dolláros kacatoktól a járművekig bezárólag. Most pedig egy igazán meghökkentő terméket tehet a kosarába az, aki hajlandó elutalni előre ennyi pénzt és vállalni az ezzel járó kockázatot. Mostani cikkünk tárgya képeken is látható és már 2618 USD ellenében megrendelhető elektromos pickup.
Természetesen helyén kell kezelni a járművet és annak lehetőségeit, de egy kisebb utánagondolással könnyedén eldönthető, hogy hol és miként lehetne egy ilyen „autót” használni. De miről is van szó?
Adott egy pickup formájú, elektromos meghajtással szerelt minijármű, ami 12 colos kerekeken gurul, 2 személy tud az utasterében ülni és a platójára összesen 500 kg tömegű, maximum 1,2 méter hosszú rakomány pakolható. A karosszéria az autóiparban használt festékkel van felület kezelve és még olyan funkciók is helyet kaptak az utastérben, mint az autórádió, vagy éppen a klíma (ez opcionális felár ellenében kérhető). De kapunk az alapárért még ablaktörlőket, manuálisan mozgatható ablakokat, hárompontos biztonsági öveket és még egy 64 literes frunk (motortérben található rekesz) is az alapár része.
A technikai specifikációk is egész vállalhatóak ezért a pénzért: 40 km/h végsebesség, 7,2 kWh akkupakk kapacitás (72V), amivel 120 km hatótáv érhető el. A motor teljesítménye 4 kW, ám itt a rendelkezésre álló nyomatékot érdemes figyelembe venni, annak sebességre való képessége helyett.
Ez a kis elektromos pickup tehát elsőre viccesnek hathat, ám ha jobban belegondolunk, igenis lehet értelme, akár egy lokálisan vett árumozgatási folyamatot, akár például egy ipari parkon belüli mozgást veszünk alapul. A részletes adattábla az alábbi információkat hozza:
Az akkupakkban található akkumulátorok sajnos nem lítium-ion alapúak, az nem férne bele ebbe az árba. Az autó tömegén és hatótávján sokat lendítene, de vélhetően ezzel együtt a vételár is elszállna. Az persze továbbra is kérdés, ha valaki rendelne egy ilyen járművet, az mennyiben felelne meg a hatályos uniós követelményeknek?