Képeken a Tesla új méhsejt szerkezetű akkumulátor architektúrája

0

Végre valós képeken is láthatjuk, hogyan is épül fel a Tesla új méhsejt szerkezetű akkumulátor architektúrája.

Tavaly a Tesla az új típusú 4680-as akkumulátorcella mellett, bejelentett egy teljesen új akkumulátor architektúrát is. Az új technológiát pedig a repülőgépek ihlették, melyekben az üzemanyagtartály a szárnyakban található. Az alapötletet tovább gondolva a Tesla úgy döntött, hogy az akkumulátorcsomagot a vázszerkezet részévé fogják tenni.

Jelenleg a Tesla, a cellákat modulokká állítja össze, amelyeket összeszerelve megkapják az akkumulátorcsomagot. A kész csomagot pedig az autó már meglévő vázszerkezetére helyezik rá.

Az új koncepció annyiban különbözik az eddigitől, hogy nem használnak majd modulokat, hanem a teljes akkumulátort a jármű vázszerkezetének részeként építik. A cellák pedig ennek az egységnek a szilárdításában fognak további segítséget jelenteni.

Az autó alváza 3 fő darabból fog állni, az autó elejét és hátulját 1-1 nagy darabban gyártják majd le és ez a két különálló részt pedig az akkumulátorcsomaggal fogják majd összekötni. Ennek a megoldásnak köszönhetően jelentősen csökken az alkatrészek száma és az akkumulátor össztömege, ezáltal pedig az autó is sokkal hatékonyabbá válhat.

Ezt azonban az iparágon belül sokan túlságosan merész lépésnek tartják. A legtöbb elektromos autógyártó ugyanis arra törekszik, hogy az akkumulátorcsomag minél inkább védve legyen, ezzel szemben a Tesla a vázszerkezet szerves részeként fogja azt használni.

Most pedig végre képet is láthatunk egy már legyártott elemről, azonban egyelőre még nem beszerelve és csak cellák nélkül. Azonban így lehetőségünk van jobban szemügyre venni a méhsejt szerű kialakítást mely elsősorban az erősségéről ismert, ugyanakkor könnyű is.

Az akkumulátorcsomag a cellák beépítésével az autó struktúrájának szerves részét képzi majd, így egy erős egységet képezve. Ennek a kialakításnak számos előnye van egy baleset során, azonban az autó javítása igen nehézkessé válik tőle. Elon Musk azonban azt állítja, hogy a Tesla olyan ütközéselnyelő síneket tervezett, amelyek levághatók és javíthatók, egyszerűbbé téve ezáltal a helyrehozatalt.

Ez az új típusú akkumulátorcsomag várhatóan először a Németországban gyártott Model Y-ban fog megjelenni, majd pedig a Model S Plaid verziójában.