Kínában is szép eladási számokat hozott 2020

0

Norvégia után általában Kína felé fordul az elemzők tekintete, ha arra kíváncsiak, hogy mi a helyzet most az elektromos meghajtás terén. Mindkét országban bámulatosan bővül az elektromos autók iránti igény és mivel Norvégia kisebb ország, mint Kína, itt még látványosabb a növekedés.

Kína viszont brutális számokat tud hozni, hiszen egy hatalmas ország tengernyi sok autóvásárlójáról beszélhetünk. Éppen ezért a 2020-as évben Kína esetében „csak” 14,6 százalékkal bővült az e-autós piac, míg Európában 2-300 százalékos a növekedés. Igen ám, de mivel Kína hatalmas, ezért ez a 14 százaléknyi növekedés is 1,246 millió elektromos autó (tisztán elektromos és plug-in hibrid) megérkezését jelenti a kínai utakra. A piacvezető a szegmensben a Tesla és a Model 3.

A számokról a CAM (Center of Automotive Management) számolt be és ezzel a több, mint 1,2 millió elektromos járművel (személyautók és kereskedelmi célú járművek) továbbra is elmondható, hogy Kínában került értékesítésre a legtöbb elektromos autó. A CAM számaiból továbbá világossá válik, hogy 121 000 elektromos busz is értékesítésre került az országban. Igaz, utóbbi szám csak egy közelítő becslés, hiszen a CAM szervezete leginkább a személy és kereskedelmi járművek értékesítéseit monitorozza.

A BEV-ek közel 1 millió darabbal voltak tavaly jelen az eladásokban, míg a plug-in hibridek 247 000-el. A tisztán elektromos autókból tavaly 16,1 százalékkal, a plug-in hibridekből 9,1 százalékkal fogyott több, mint 2019-ben. Ha együtt nézzük a két hajtásláncot, akkor már közel 6 százalékkal van jelen az elektromos meghajtás a teljes kínai autóállományban. Ebből a tisztán elektromos ok 5, míg a plug-in hibridek 1,2 százalékkal szerepelnek.

A teljes eladásokból 137 000 darabbal volt jelen 2020-ban a Tesla Model 3 és elmondható, hogy a kínai eladások a Tesla eladásainak nagyjából 1/3-át adják. Az idei év még érdekesebb lesz a Tesla szempontjából, hiszen megkezdődött a Model Y értékesítése is Kínában.

A Teslán kívül más márkák is komoly növekedést tudtak felmutatni az országban, leginkább Kína saját márkái, mint a NIO, Xpeng, vagy éppen a BYD.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!