Nagyon ígéretes autót mutatott be a Nio. Az ET7 jókora akkumulátorcsomaggal és az autonóm közlekedés lehetőségével érkezik.
A Nio egy rohamosan fejlődő kínai elektromos járműgyártó, akit gyakran csak „Kínai Teslaként” emlegetnek. A cég az elektromos terepjáróival szép sikereket ért el az egyre bővülő kínai piacon. Továbbá sikerült megoldaniuk azt, amit eddig még egy gyártónak sem: villámtöltés helyett akár cserélhető az autók akkumulátora. A jövőben pedig Kínán kívül is terjeszkedni szeretnének.
Az autó tovább viszi a Nio korábbi autóinak hajtásláncát. Az ET7-es teljesítménye 480 kW (kb. 640 lóerő), a nyomatéka pedig 850 Nm. A teljesítményének köszönhetően 0-ról 100-ra való gyorsulása is figyelemre méltó, 3,9 másodperc. Az autó légellenállási mutatója szintén elég jó, 0,23 Cd.
Az ET7-es háromféle akkumulátorcsomaggal fog érkezni. A legkisebb 70 kWh-ás változat NEDC hatótávja 500 km lesz. A közepes változat 700 km-es NEDC hatótáv megtételére lesz képes 100 kWh-ás akkumulátorcsomaggal. A legnagyobb kapható akkumulátorcsomag pedig 150 kWh-ás lesz, melynek 1,000 kilométeres NEDC hatótávot adtak meg.
Azt azonban érdemes szem előtt tartani, hogy az NEDC hatótáv adatok általában nem tükrözik teljes mértékben a valóságot. A legnagyobb akkumulátorcsomaggal elérhető hatótávolság azonban még így is kimagasló lehet, akár több mint 800 kilométert is elmehetünk majd egyetlen töltéssel.
A Nio ET7-et az autonóm közlekedéshez szükséges hardverekkel is szép számban ellátták. Összesen 33 szenzort építettek be az autóba, többek között 11 nagyfelbontású kamerát és még LIDAR szkenner is került bele. Az adatok feldolgozásáról pedig 4 Nvidia Orin chip gondoskodik.
Az autó indulóára körülbelül 69 ezer dollár (kb. 20 millió forint) körül lesz, állami támogatások nélkül. Illetve lesz lehetőség olcsóbban megvásárolni az autót, akkumulátorcsomag nélkül, ebben a konstrukcióban azonban havi bérleti díjat kell fizetni az akkumulátorért. Az autó kiszállítása pedig várhatóan 2022 elején kezdődik majd.
A Nio az autonóm közlekedés tekintetében a Tesla megközelítését alkalmazza. Az alapvető biztonsági funkciók az alapfelszereltség részét képezik, az önvezetés pedig havi előfizetéssel érhető el.