Egy elképesztő kijelző lesz a Mercedes-Benz EQS műszerfala

0

Egy olyan kategóriában, ahol az EQS is elindul, bizony a technológia fejlesztések legjava kap helyet, aminek persze minden gyártó megkérte az árát, írjunk is éppen bármilyen évet. 2021 pedig az elektromos mobilitás igazi áttörésének éve lesz és olyan, eddig nem várt fejlesztések jelenhetnek meg, amitől jó pár vásárló álla leesik majd. Persze ezek nem helyettesíthetik az olyan paraméterek fontosságát, mint a hatótáv, de azért jól esik a szemnek.

A Mercedes-Benz EQS az idén fedi fel teljes egészében magát, jelenleg még csak a matricázott kémfotók alapján sejthető, hogy mi vár a típus vásárlóira, de az biztos, hogy kiváló technológia megoldások lesznek az utastérben és a motortérben is. Előbbihez tesz hozzá a Mercedes-Benz mérnökeinek most bemutatott csodája, az úgynevezett Hyperscreen.

A megoldás lényege, hogy a már most is elérhető MBUX felhasználói felület ezúttal egyetlen, 141 cm-es (55 inch) átmérőjű, hajlított kijelzőre fog költözni (2431,11 cm2 felület), amit egy ezüstös keret foglal egységbe, beépített hangulatfényekkel. Ez a kijelző szinte a teljesen elnyúlik az A oszlopok között és három fő részre oszlik majd: a kilométeróra, ami a sofőr előtt helyezkedik el, egy középső kijelző a középkonzolnál és egy harmadik, az utas előtt. Utóbbi kettő OLED technológiát használ majd. A megoldás hasonló, mint amit a Porsche Taycan is mutat, de itt mindez még látványosabb külsőbe került becsomagolásra.

A számítási teljesítményért és a hibátlan megjelenítésért 8 processzormag felel, 24 GB RAM társaságában, 46,4 GB/sec adatátviteli sebesség mellett. A szoftver mesterséges intelligenciával és a gépi tanulás képességével is fel lesz vértezve, ami megtanulja a felhasználó szokásait, ezzel is könnyítve a sofőr mindennapi életét az autóban. A gyártó szerint a Hyperscreen megszünteti a menükben való turkálás kínját, hiszen minden fő funkció kéznél lesz és azokat élvezet lesz majd használni, leginkább a haptikus visszajelzéseknek köszönhetően. Az MBUX szoftveres megoldása először 2018-ban bukkant fel, meglepő módon az A-Osztályos Mercedes-Benzben és azóta már közel 1,8 millió csillagos járműben teljesít szolgálatot, még a márkán belüli furgon-kategóriában is felbukkan.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!