A Model 3 SR+ a legsikeresebb terméke a sanghaji üzemnek

0

A Tesla és Kína kapcsolata hosszú időre tekint vissza és ennek a kapcsolatnak az egyik legszebb ékköve a Sanghaj melletti Gigafactory. Ez a márka harmadik ilyen üzeme a világon és szerencsére nem az utolsó, hiszen már folyamatban van a berlini és a texasi üzemek építése is. A 3. gigagyár helyszínét már 2017 nyarán eldöntötte a Tesla, ahogyan azt is, hogy mit fog ott majd gyártani.

Az üzemben a próbagyártás már 2019 augusztusában megkezdődhetett és még abban az évben ősszel pedig zöld utat kapott a Model 3 ottani gyártása a helyi hatóságoktól. A Tesla iránt fogékony olvasóinknak nem kell elmondanunk, hogy a Model 3-mal indult be a sanghaji üzem sikertörténete és az sem véletlen, hogy a márka melyik kivitelt gyártja ott a kezdetek óta, ez a Tesla Model 3 Standard Range Plus (SR+). A MIC Model 3 ezen kivitele rendkívül népszerű Kínában és a világ más országaiban is, hiszen árban ez lehet a hatótávot szem előtt tartók ideális választása, amennyiben a Long Range (LR) felárát már nem akarják kifizetni. Sok ország támogatási rendszere rengeteg esetben ki is zárja a LR verziót a támogatott autók sorából, annak magasabb ára miatt. Így van ez Kínában is, ahol a LR 300 000 jüanos ára már nem fér bele az ottani állami támogatási keretbe.

Így lehet az, hogy a SR+ kivitel az egyik legnépszerűbb ott, így nyilván a Tesla is ebből akar a legtöbbet gyártani. A Moneyball nevű Twitter felhasználó összeszedte a MIC Model 3 gyártási számait 2020-ban, típus szerint, amit mi is elhoztunk olvasóinknak:

  • Standard Range plus: 94 515 db
  • Long Lange RWD: 20 485 db
  • Performance: 2 db

2020 derekára az SR+ Model 3-ba is elkezdtek beszivárogni az újabb és olcsóbban is gyártható, kobaltmentes LFP (lithium iron phosphate – lítium vas foszfát) akkucellák a „régebbi” technológiájú NCM (nickel manganese cobalt – nikkel magnézium kobalt) cellák helyett. A SR+ esetében idén 84 370 darab autóba kerültek NCM akkucellák, míg az új LFP cellák 10 145 darab Model 3 gyomrába lettek beépítve.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!