Elon Musk megerősítette, hogy a jövőben más márkájú elektromos autók is használhatják majd a Tesla Supercharger hálózatát. Azt azonban nem erősítette meg, hogy mely autógyártókkal született meg a megegyezés.
A Tesla korábban már többször is jelezte, hogy hajlandó a Supercharger hálózat megosztására, azonban ez attól függ, hogy sikerül-e más autógyártókkal megállapodniuk a költségek megosztásáról. Pletykák szerint a Tesla korábban már folytatott ilyen jellegű tárgyalásokat különböző cégekkel, de ezek látszólag nem jártak sikerrel.
Azonban Elon Musk most megerősítette, hogy megállapodtak valakivel vagy valakikkel. A vezérigazgatónak Twitteren tették fel azt a kérdést, hogy miért nem osztja meg a Tesla más autógyártókkal is a Supercharger hálózatot, amire azt felelte, hogy elérhető lesz más gyártók számára is azonban egyelőre még titkos a dolog.
They are, although it’s kind low-key. Tesla Superchargers are being made accessible to other electric cars.
— Elon Musk (@elonmusk) December 21, 2020
Európában könnyedén elérhetővé tehetnék a többi jármű számára is a hálózatot ugyanis tavaly óta CCS csatlakozót használnak a Supercharger állomásokon. Olyannyira egyszerű a dolog, hogy az év elején egy hiba bárki számára lehetővé tette, hogy töltsön az európai Supercharger állomásokon.
Észak-Amerikában némileg bonyolultabb a helyzet, ott ha egy autógyártó használni akarná a Supercharger hálózatot, akkor annak vagy át kellene alakítani a töltőcsatlakozóját, vagy rendelkeznie kell egy adapterrel.
Érdekes, hogy a hír nemsokkal azután érkezett, hogy az Aptera bemutatta a szuperhatékony, akár 1600 km megtételére is képes, napelemmel ellátott elektromos autóját. Az autó bemutatóvideójában pedig mikor a töltésről beszélnek, egy Tesla csatlakozó látható.
A vállaltnak azonban egyelőre még csak prototípusai vannak így nem egyértelmű, hogy megállapodtak-e a Teslával a töltőhálózat használatáról vagy egyszerűen csak felhasználták a Tesla alkatrészeit.
A Supercharger hálózat megosztása összeségében igen visszás kérdés. Egyrészt ott van a többi elektromos autó tulaj, aki így hozzáférést kapna egy igen fejlett és jó kiépített töltőhálózathoz. Másrészt pedig sok helyen már így is túlterheltek a Supercharger állomások, tehát a Tesla tulajok nem biztos, hogy örülnének az osztozkodásnak. A megosztás csak bővítés mellett lenne tehát hatékonyan kivitelezhető.