2021-ben indul újra a Next.e.GO gyártása

0

Az elektromos kisautók az egyik legnépszerűbb kategória, hiszen sokszor ezek a méretű autók a városi rohangálós autó szerepét töltik be egy jobb módú nagyvárosi család háztartásában. Ennek a kategóriának az egyik királya a SMART EQ termékcsalád, de használt kategóriában a Fiat 500e is egy verhetetlen belépő ajánlat tud lenni az elektromos kisautók világába.

A SMART viszont újra felkötheti azt a bizonyos gatyát, hiszen a tulajdonosváltás után ismét megérkezik az e.GO a kereskedésekbe. A pár éve indult startup már 2018-ban összeszerelő csarnokot tudott nyitni Aachen mellett és a kezdeti méretek nem is voltak elegendőek, bővülést kellett eszközölni, akkora volt az e.GO kisautó sikere. Az autót a 15 000 eurós kezdőár és a háromféle kivitel tette már a kezdetek óta vonzóvá:

MODELLe.GO Life 20e.GO Life 40e.GO Life 60
Súly
Nettó tömeg880 kg (14.9 kWh-s akkuval)900 kg (17.9 kWh-s akkuval)950 kg (23.9 kWh-s akkuval)
Teljes tömeg1,300 kg1,300 kg1,300 kg
Terhelhetőség420 kg400 kg350 kg
Tengelyterhelés elosztása (elöl / hátul)50/50 %49/51 %47/53 %
Akkumulátor
TípusLithium-IonLithium-IonLithium-Ion
kapacitás14.9 kWh17.9 kWh23.9 kWh
Akku feszültség230 V280 V380 V
Hatótáv (NEDC)121 km142 km184 km
Hatótáv városban104 km124 km158 km
Töltési idő (230 V)5.4 óra7.3 óra9.8 óra
Töltési idő (Type 2, 1 fázis )3.8 óra4.5 óra6.9 óra
Teljesítmény
Folyamatos/Csúcs20/20 kW24/40 kW32/60 kW
Vezetési adatok
Végsebesség116 km/h130 km/h152 km/h
Utazósebesség114 km/h122 km/h135 km/h
Gyorsulás 0-50 km/h7.7 sec4.7 sec3.4 sec
Energiafogyasztás
100 km-en (NEDC)11.9 kWh12.1 kWh12.5 kWh
Külső méretek
Hosszúság3,348 mm3,348 mm3,348 mm
Szélesség1,700 mm1,700 mm1,700 mm
Magasság1,567 mm1,567 mm1,567 mm
Tengelytáv2,200 mm2,200 mm2,200 mm
Nyomtáv (első) alapverzió1,475 mm1,475 mm1,475 mm
Nyomtáv (Hátsó) alapverzió1,483 mm1,483 mm1,483 mm
További adatok
Fordulókörkb. 9 mkb. 9 mkb. 9 m

Azóta a vállalat képviselői azt is elmondták, hogy az e.GO lesz az első olyan külső autógyártó, aki autóját a VW padlólemezére építi majd. A vállalat korábbi vezetője, Prof. Dr. Günther Schuh így nyilatkozott:

“Nagyon örülünk annak, hogy a Volkswagen Group felajánlotta nekünk ezt az együttműködést. Az e.GO agilis termékfejlesztése és erőssége az extrudált alumínium térhatárokon alapuló kis sorozatú járművek építése. Az MEB padlólemez pedig gyorsabbá, erősebbé és költséghatékonyabbá teszi vállalkozásunkat.”

Szeptember 1-én volt az újabb történés a márka életében, hiszen a vállalat (e.GO Mobile AG) teljes egészében egy holland befektető csoport, az ND Industrial B.V. kezébe került. Elmondásuk szerint mostanra teremtődtek meg a feltételek ahhoz, hogy a gyártás ismét beindulhasson, immár Next.e.GO Mobile néven, 2021 elején. Az új CEO már Prof. Ulrich Hermann, aki elmondta, hogy kifejezetten izgatottak az újrakezdést illetően és alig várják azt, hogy megkezdhessék újabb modellek fejlesztését.

A Next.e.GO Mobile azt is nyilvánossá tette, hogy „egyesítette erőit” egy meg nem nevezett autógyártóval a CO2 kibocsátási kvóták ügyében. Vélhetően ezáltal befektethető pénzhez jutnak, míg a másik autómárka pedig a kreditek segítségével megússza a komoly mértékű büntetést az Európai Unió illetékes szervei felé.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!