Úgy tűnik, a Kínában készült Teslákon rajta marad a MIC (Made In China) előtag és ez korántsem jelent negatív dolgot. Ha a Model 3-at nézzük, ezt mindenképpen kijelenthetjük. A legfontosabb előny egy MIC kivitel esetében az új, kobaltmentes LFP (lithium iron phosphate – lítium vas foszfát) cella megléte. Az LFP cella gyártása olcsóbb, mint a jelenlegi technológia, így végsősoron ez a jövőbeni végső árra is hatással tudna lenni az összes olyan típus esetében, amit ezzel a technológiával szerelnek. A nem kínai Model 3-ak esetében még a régi, NMC (nickel manganese cobalt – nikkel magnézium kobalt) technológiás cellák kerülnek beépítésre, de vélhetően ez a helyzet hamar megváltozik.
Sajnos ez egyelőre nem lesz igaz a sanghaji üzemben készülő másik sikertermékre, ami a Model Y, már ha hihetünk a Business Korea értesülésének, ami szerint a típusba LG Chem cellák kerülnek. A fentebb említett kobaltmentes cellák szállítója viszont a CATL. A Model Y gyártása jelenleg csak az Egyesült Államokban található fremonti gyárban zajlik, ám 2021 tavaszától a sanghaji és a berlini gigagyárban is beindul az összeszerelés.
Az alábbi videó tanulsága szerint előbbi üzemben már elő-szériás gyártmányokkal is készülhetnek a dömpingre, hiszen miközben egy drónnal videóztak a Giga Sanghaj felett, a kamera egy fekete járműre bukkant, amint a gyár belső úthálózatán halad. A felvételt egy Wu Wa nevű youtuber készítette, akinek linkelt csatornáján számtalan felvétel van az üzemről, így akár annak megépülését is visszanézhetjük.
A fekete autó körvonalait jobban megnézve nem igazán kétséges, hogy egy Model Y az. Az alapos tesztelés pedig elkél, hiszen ennek az itt készült kivitelnek is bizonyítania kell, hogy a kínai összeszerelés ma már nem a gagyival egyenlő.
Az év eleje óta a Tesla folyamatosan bővítette a gyárat, hogy felkészüljön az elektromos SUV gyártására. Az üzem mérete több, mint duplájára nőtt. Bár a Tesla nem erősítette meg a Model Y tervezett gyártókapacitását a Gigafactory Sanghajban, de helyi elemzők szerint így akár négyszer annyi járművet is értékesíthetnek majd Kínában. A Tianfeng Securities, egy brókercég, mely szorosan szemmel tartja a Tesla működését az országban, egy az ügyfeleiknek szóló jelentésében elmondta, hogy ők havonta 30000 Model Y gyártására számítanak, és úgy gondolják, hogy az első éves eladások elérik a 360000 darabot.