Európa lehet a jövőre érkező elektromos Lexus egyik legfontosabb piaca

0

A jövőre Magyarországon is bemutatkozó UX 300e a Lexus első akkumulátoros elektromos hajtású modellje, amely egyesíti a márka világelső kifinomultságát az új ’Lexus Electrified’ vezetési élménnyel. A új elektromos Lexus magában hordozza a normál UX génjeit, a feltűnő, futurisztikus dizájnt és kézműves ’Takumi’ részleteket, és a legendás Lexus-megbízhatóságot és tartós akkumulátort, amelynek technológiája a Lexus 15 évnyi piacvezető tapasztalatán alapul a hibrid hajtások területén a luxusautók piacán. Az új modell ugyanakkor egyedülálló Lexus ‘Omotenashi’ (a japánok szava a hagyományos, végletekig figyelmes vendégszeretetre) élményt is kínál majd, benne a Lexus otthoni töltőjével, és könnyű hozzáféréssel Európa legnagyobb töltőhálózatához, valamint csatlakozással a Lexus Link szolgáltatáshoz. A Japán luxusautógyártó nem is titkolja, hogy Európa lehet az új elektromos Lexus egyik legfontosabb piaca, amire minden esély meg is van, tekintve hogy az alig több, mint egy éve debütált UX slágercrossover eddig is tarolt a kontinensen, és mára a márka legfontosabb európai modellje.

“Az új UX 300e crossover vásárlói számára olyan elektromos vezetési élményt teremtettünk, amely egyedülálló a Lexusnál.” – ígéri Takashi Watanabe, az UX 300e főmérnöke.

A vadonatúj UX 300e modellel a Lexus szintet lép a márka villamosításáról szóló ’Lexus Electrification‘ terv megvalósításában. A legfontosabb azonban, hogy az UX 300e hamisítatlan Lexus, és ezt a célt a tervezők is folyamatosan szem előtt tartották. Mint az első Lexus BEV (akkumulátoros elektromos autó) kivételes kézműves munkát, különleges összeszerelési minőséget, magas szintű komfortot és csendes működést kínál. Az elektromos autók zajmintáinak tanulmányozása alapján olyan konkrét megoldások is születtek, mint például a speciális, kimondottan BEV modellekhez fejlesztett gumiabroncsok alkalmazása, vagy olyan kerékjárat-betétek használata, amelyek hatásosan csökkentik az utastérben a felverődő kövek vagy víz okozta zajokat. A kézműves értékek fontosságát kiemeli az a tény is, hogy az UX 300e fokozatválasztó kapcsolójának vonalait kézzel formázták. Watanabe listáján kiemelt helyen szerepelt a ’vezetés élvezete’, ami rendkívül dinamikus, ugyanakkor kifinomult vezetési élményt eredményezett. Ennek magyarázata elsősorban a rendkívül alacsony súlypont, ami az UX alapját is adó GA-C padlólemez egyik fontos jellemzője, hiszen lehetővé teszi az akkumulátor karosszéria alatti elhelyezését, és az elektromotor alacsonyra kerülhetett a motortérben. Az UX 300e egyedi hangolású felfüggesztéssel és kormányzással készül, a Lexus olyan fejlett, a vezetést segítő műszaki megoldásaival, amelyeket korábban az LF-30 Electrified tanulmányautóban is láthattunk.

Európa kedvenc Lexusa válik elérhetővé akkumulátoros elektromos hajtással

A ’Lexus Electrified’ szellemiséget magában hordozó, tisztán elektromos hajtású UX 300e elsősorban városi használatra született. Ugyanakkor a tervezők megtartották az UX crossover különleges formavilágát és hasznos tulajdonságait, arra összpontosítva, hogy az elektromos járművekre jellemző előnyöket maradéktalanul kihasználhassák.  Az alapvetően városi közlekedésre optimalizált, tisztán elektromos UX 300e vadonatúj hajtásláncában nagy teljesítményű, 150 kW-os (204 lóerős) elektromotor/generátor dolgozik, amely könnyed, természetes és élénk gyorsulást biztosít. A működéshez szükséges villamos energiát a padló alá beépített, új fejlesztésű, nagy kapacitású, 54 kWh-s akkumulátor szolgáltatja, így az UX 300e az NEDC ciklus szerint 400 km-es hatótávra képes, míg a valós használathoz közelebb álló WLTP mérések alapján 305-315 km az egy töltéssel megtehető távolság, a körülményektől (például a kerékmérettől, stb.) függően. Az UX-család többi tagjával egyetemben az UX 300e is a luxusmárka új Global Architecture kompakt (GA-C) padlólemezét használja. Ez a könnyű, ugyanakkor rendkívül merev szerkezet (megerősítve a padló alatti akkumulátorral és további kereszttartókkal), az autó alacsony súlypontjával (az akkumulátorok és az elektromotor alacsony beépítési magasságából adódóan), valamint a kifinomult felfüggesztéssel együtt példaértékűen precíz irányíthatósággal, kezelhetőséggel és menetkomforttal ruházza fel az UX 300e-t, amit tovább fokoz az egyedülálló ‘Lexus Electrified’ vezetési élmény.

Európa az első akkumulátoros elektromos Lexus kulcsfontosságú piaca

A vadonatúj UX 300e első körben – 2020 második felében – csak egyes kiválasztott európai piacokon jelenik meg, értékesítése a teljes térségben, így Magyarországon is 2021-ben indul. A ’Lexus Electrified’ szellemében a vállalatvezetés arra számít, hogy 2022-ig az eladások egyharmadát már az új, tisztán elektromos hajtású változat teszi majd ki. A többi UX változat sikerét követően, az UX 300e bevezetését úgy időzítették, hogy a Lexus megfeleljen a prémium BEV járművek iránti, folyamatosan növekvő piaci igényeknek. Bár Európa legtöbb városában egyre több a töltőpont, az UX 300e várhatóan olyan országokban lesz a legkelendőbb, ahol a töltési infrastruktúra különösen fejlett (Norvégiában, Hollandiában, Németországban és az Egyesült Királyságban), ahol főleg a ’városi felfedezőket’ csábíthatja a luxus crossover agilitása és szórakoztató vezetési élménye.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!