A Lexus DIRECT4 néven mutatja be elektromos hajtásainak új generációs szabályozó technológiáját: ez biztosítja majd a jövő Lexus hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos autóinak egyedi vezetési élményét és menetdinamikáját, azonnali és gyors beavatkozást lehetővé téve mind a négy keréken, a környezeti hatásoknak és a vezető akaratának, utasításainak megfelelően. Az új technológia alkalmazása a korábbinál is szabadabb kezet enged majd a jellegzetes Lexus-stílusú tervezés újraértelmezésében.
A Lexus világszintű villamosítási stratégiájába illeszkedően a márka tavaly, a Tokiói Autószalonon bemutatta futurisztikus, a jövőt technológiai megoldásait is előre vetítő tanulmányautóját, az LF-30-ast. A márka új ‘Lexus Electrified’ nevű stratégiájának célja, hogy jelentős előrelépést érjen el az akkumulátoros hajtású elektromos autók teljesítményében, irányíthatóságában és vezetési élményében.
Ennek a stratégiának a részeként fejlesztette ki a világ vezető környezetbarát luxusautógyártója a jövő részben vagy teljesen elektromos Lexus modelljeinek alapját képező vadonatúj technológiát. A DIRECT4 nevű rendszert kifejezetten az elektromos hajtások szabályozására tervezték, és már a Lexus ilyen modelljeinek következő generációjához készült.
A DIRECT4 pontosan szabályozza a hajtónyomaték elosztását az első és a hátsó elektromotor között, illetve a regeneratív fékerőt valamennyi keréken.
Automatikusan megteremtve az első és a hátsó tengely közötti hajtási egyensúlyt, a rendszer mindig a vezető pillanatnyi igényeihez igazítja a hajtáslánc működését – méghozzá úgy, hogy közben a vezetés élménye sem csorbul. A rendszer két, elektromos hajtású tengelyt működtet, mindegyikben egy-egy nagy nyomatékú elektromotorral és a hozzájuk tartozó hajtással. A cél a hajtóerő optimális elosztása a tengelyek és a kerekek között. Mivel a motorok mindenféle áttétel közbeiktatása nélkül forgatják a kerekeket, a beavatkozás gyors és közvetlen. A rövid reakcióidő hatására a vezető azonnal érzi utasításainak hatásait, így a jármű irányításának érzete közvetlen és határozott. Ebből adódóan a működés minden helyzetben tökéletesen kiszámítható és közvetlen, a reakciók azonnaliak, lineárisak, a gyorsulás kiváló, az ívmeneti jellemzők pedig kiemelkedően semlegesek. A Lexus hagyományaihoz híven a rendszer működése csendes és komfortos.
Az új megoldást Takashi Watanabe, a Lexus Electrified vezető mérnöke mutatta be egy rövidfilmben, amelyben működés közben is látható a DIRECT4 rendszer prototípusokba épített változata. Watanabe elmondta, hogy a Lexus Electrified célja a legmodernebb elektromos technológiák alkalmazása, és ez által a vezetés minőségének javítása, élményének fokozása. A DIRECT4 fejlesztése során a Lexus mérnökei a márka elektromos hajtásláncok terén felhalmozott óriási tapasztalati bázisára alapoztak. Ezek a tapasztalatok az egyedi (Lexus Driving Signature) Lexus vezetési élmény fejlesztésében is fontosak, hiszen ez határozza meg az eljövendő Lexus-generációk által kínált teljesítménymutatókat és dinamikát is. A Lexus Driving Signature célja a természetes ember-autó kapcsolat megteremtése, és annak a komfortérzetnek a biztosítása, ami a magabiztosságból, a gondosan megtervezett autóba vetett hitből, valamint az izgalom és a kiszámíthatóság tökéletes egyensúlyából fakad. A film a Lexus formáinak jövőjéből is felvillant egy keveset, hiszen betekintést enged egy 2021 első negyedévében bemutatkozó tanulmánymodell első képeibe és rajzaiba is. A filmben Koichi Suga vezető formatervező azt is elmagyarázza, hogyan hat az elektromos hajtások terjedése a jövő járműveinek formáira és teljesítményére, például pusztán azzal, hogy nem lesz szükség hűtőnyílásokra az autók orrán. Ez izgalmas és új lehetőségeket rejt a formák fejlődésében.