Az elismert elemzőket tömörítő Goldman Sachs egy igencsak pozitív előrejelzésről adott ki értesítőt a téma iránt érdeklődőknek. Szerintük az amerikai vállalat az egyik igazi nyertese lehet azoknak a folyamatoknak, amik jelenleg zajlanak a világ autópiacán. Ez természetesen az elektromos meghajtásra való átállást jelenti, a belsőégésű motorok kihalásával egyetemben.
Éppen ezért a GS szerint a Tesla jelenlegi részvényárfolyamában bőven van növekedési potenciál, ami akár egy 780 dolláros darabárban is kicsúcsosodhat a közeljövőben. Mindez az autóipar nem várt mértékűvé gyorsult átalakulásának köszönhető. Mark Delaney az intézet analitikusa az alábbi konzekvenciát vonta le az autóipar átalakulásából:
„Úgy gondoljuk, hogy az akkumulátoros elektromos járművek felé történő elmozdulás felgyorsul és az gyorsabb lesz, mint ahogyan azt korábban sejtettük. Meglátásunk szerint, az akkumulátorok ára gyorsabban csökken majd, mint az várható volt eddig, ami javítja az elektromos autók bekerülési költségeit. További kedvező folyamat, hogy a közelmúltban számos joghatóság részéről megnövekedtek azok a szabályozási javaslatok, amelyek az új, belső égésű motorral (ICE) rendelkező járművek teljes körű korlátozását vagy betiltását szabályozzák az elkövetkező 10-20 évben.Ennek eredményeként kollégáimmal együtt úgy látjuk, hogy az elektromos autók elfogadottsága nőni fog és azt jósoljuk, hogy az ilyen járművek 2030-ban a globális forgalom 18% -át, 2035-ben pedig 29% -át fogják képezni „
A felvetés több pontos is egybevág a jelenlegi folyamatokkal, elég csak az európai szén-dioxid kibocsátásra vonatkozó új határértékeket, vagy az egyes autómárkák egymás utáni bejelentéseit figyelembe venni, amik szerint pár éven belül nem fognak belsőégésű motorral szerelt autókat árulni. Az akkumulátorok ára pedig meredeken zuhant az elmúlt években:
A GS szerint a folyamatok fő nyertese a Tesla lehet, ami most is az úttörő szerepében érezheti magát, teljes joggal:
„Ha a Tesla meg tudja tartani jelenlegi, 20 százalék körüli részesedését az elektromos autók piacán, akkor 2040-re elérheti az évi 15-20 millió eladott darabszámot is. Ha az ipari átalakulás továbbra is ilyen mértékben folytatódik és a Tesla is tudja ezzel tartani a lépést, akkor véleményünk szerint reális lehet az említett darabszám.”