BYD D1 – az igazi városi elektromos akár 418 kilométer megtehetővel

0

A Didi Chuxing és a BYD közösen megalkottak egy elektromos autót, ami tökéletesen alkalmas az utazásmegosztó szolgáltatások ellátására. A BYD D1 modell már az alapjaitól úgy épült, hogy minden ízében megfeleljen a szolgáltatóknak és a felhasználóknak egyaránt. 

Az autó praktikusan nagy, oldalra csúsztatható ajtókkal rendelkezik, hogy az utasok minden helyzetben kényelmesen tudjanak ki-be szállni. Nagy figyelmet szenteltek a hátsó lábtérnek is, szintén az utasok kényelme érdekében. Természetesen ellátták az autót a legfontosabb menetbiztonsági rendszerekkel is, hogy a felhasználók a legnagyobb biztonságban tudják azt igénybe venni. 

A BYD a legújabb LFP (lítium-vas-foszfát) akkumulátort építette az újdonságba, melynek kapacitása 50 kWh. Ennek fényében az NEDC hatótávolsága nagyjából 418 km körül alakul a fogyasztása pedig 12,8 kWh/100 km körül. A töltés megkönnyítése érdekében pedig az autó mindkét oldalán megtalálható a töltőbemenet. Az autó 4,39 méter hosszú, 1,54 méter széles és 1,600 kg, a teljesítménye 134 lóerő (100 kW) a végsebessége pedig 130 km/h. 

Az elektromos BYD D1-et a Kínában működi Didi nevű utazásmegosztó szolgáltató fogja majd használni. Ennek fényében az autó tökéletesen integrálódik a Didi rendszerébe, így az új autók az utasok és a sofőrök életét is megkönnyítik majd. 

Az első autókat Kínában decemberben állítják majd szolgálatba Csangsában, majd fokozatosan terjesztik ki az ország további városára. A cég idén még 10,000 darab D1-est szeretne munkába állítani, jövőre pedig további 100,000 darabot. A következő öt évben pedig szeretnék elérni az 1 milliós darabszámot. 

Ha valaki azon gondolkozna hol tudnak majd felhasználni ilyen sok autót annak érdemes egy pillantást vetnie a Didi adataira:

  • Több mint 550 millió regisztrált felhasználójuk van
  • 31 millió regisztrált sofőr
  • körülbelül naponta 60 millió utat tesznek meg
  • ami több mint 10 milliárd utat jelenet egy évben
  • jelenleg pedig körülbelül 1 millió hálózatról tölthető jármű áll a szolgálatukban, így az övék a világ legnagyobb, megosztott elektromos autós hálózata.