A Mustang Mach-E vezetőjének sem lesz hatótávparája

0

Remélem egyre közeleg az idő, amikor a címben leírt fogalom már csak az „early adpoter” vásárlók nyűgjeként marad meg az emlékeimben. Szerencsére Magyarországon és világszerte is folyamatosan bővülnek a töltési lehetőségek, ez jelenti a töltők számának és azok teljesítményének, valamint az autók fedélzeti töltőjének teljesítmény-béli növekedését. De amíg az elektromos meghajtás valóban a mindennapok része lesz, még el kell telnie kis időnek. Addig is a hatótáv marad egy elektromos autó egyik legfontosabb ismérve. Ennek mérésére pedig az Egyesült Államokban elterjedt EPA mérési metódust tartják a legalkalmasabbnak és most már elmondhatjuk, hogy a Ford Mustang Mach-E is megszerezte a maga besorolását.

A típus a Ford első tisztán elektromos autója, már ami a mai értelemben vett személyautót jelenti és a gyár mérnökei meghökkentő pontossággal adták meg az egyes variánsokkal megtehető távolságokat, egyetlen teletöltött akkupakkal. Nézzük is meg gyorsan, hogyan alakultak a számok:

  • Standard Range (elsőkerék-meghajtás):
    • Gyári adat: 230 mérföld (370 km)
    • EPA minősítés: 230 mérföld (370 km)
  • Extended-range (elsőkerék-meghajtás):
    • Gyári adat: 300 mérföld (482 km)
    • EPA minősítés: 300 mérföld (482 km)
  • Standard-range eAWD (négykerék-meghajtás):
    • Gyári adat: 210 mérföld (337 km)
    • EPA minősítés: 211 mérföld (339 km)
  • Extended-range eAWD (négykerék-meghajtás):
    • Gyári adat: 270 mérföld (434 km)
    • EPA minősítés: 270 mérföld (434 km)

Bár az elektromos Mustang a hírek szerint eddig csak a California Route 1 elnevezésű tesztútvonalat teljesítette, vélhetően ezek az értékek már nem változnak érdemben. Darren Palmer, aki a Fordnál az akkumulátorral meghajtott elektromos modellek fejlesztéséért felelős (global director of Battery Electric Vehicles at Ford Motor Company) úgy nyilatkozott, hogy kiváló időzítéssel érkezett meg az EPA besorolás, hiszen az elektromos Mustang még csak most kezdi meghódítani Amerika útjait azáltal, hogy a kereskedésekbe heteken belül megérkeznek az első legyártott darabok, amik vélhetően december elején kerülnek összeszerelésre, ahogyan arról a Ford korábban e-mail formájában értesítette a vásárlókat.

A fenti értékek a 68 kWh (Standard Range) és a 88 kWh (Extended Range) kapacitású akkupakkokkal teljesültek.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!