Elektromos Citroën elég régóta kapható a piacokon szerencsére, az első ilyen (bár nem saját fejlesztésű) e-autó a Citroën C-Zero volt még pár éve. Viszont a C-sorozat mindig is a franciák sajátja volt, ráadásul a PSA-Csoport tagjaként számtalan lehetősége lesz a márkának a megújulásra és az elektromos meghajtásra való teljes átállásra.
A C5 már most is elérhető plug-in hibrid hajtással (Citroën C5 Aircross), míg a C4 szintén már bemutatkozott, mint tisztán elektromos autó. Utóbbi típus specifikációi hozzák a Csoport eddig bemutatott elektromos modelljeinek ismérveit: 50 kWh akkukapacitás (8 év garanciával), 100 kW villámtöltési (DC) képességgel és 11 kW (opciós, az alapteljesítmény 7,4 kW) fedélzeti töltővel.
A sorból most már csak a C3 hiányzik, ami eddig a franciák kisautó-kategóriában indított szereplőjét takarta. Hivatalos sajtóanyag még nem jelent meg arról, hogy mi lesz a C3 sorsa, ám egy helyi médiaértesülés szerint( L’Argus magazin) már megvannak a tervek. Ez pedig nem meglepő módon az, hogy a C3 is elektromos meghajtással fog átlépni a mobilitás következő korszakába. A piaci bevezetés 2023-ban kezdődhet meg és akár két verzióban is elérhető lehet az elektromos C3. Pozicionálásban a Peugeot e-208 alá kell elképzelni a kis Citroënt, így vélhetően az elektromos motor teljesítménye, valamint az akkupakk kapacitása is csökkenni fog ahhoz képest. Előbbi 37 és 59 kW közötti, míg a kapacitás 30 és 40 kWh közötti értékekre fog beállni a megjelenéskor. A francia médium sajnos nem nevezte meg az információk forrását.
Az értesülés arról sem nem beszél, hogy az elektromos meghajtású C3 milyen padlómezre épülne majd. A jelenlegi, 2017 óta létező típus még a PF1-re épül, ami mostani CMP közvetlen elődje. Ha a gyártási és optimalizálási lehetőségeket nézzük, valószínű, hogy az elektromos C3 is a CMP padlólemez köré épül majd fel. Az újság ellenben kitért az akkumulátorra, elmondásuk szerint a cellák beszállítója az SVOLT lehet, NMC-kémiával. Az SVOLT egy kínai akkumulátorgyártó és egyre komolyabb európai célokkal rendelkeznek, köztük egy európai akkumulátorgyárral. A PSA Csoport egyébként már most 7 GWh kapacitásra adott le megrendelést az SVOLT irányába, ami vélhetően csak növekedni fog.