Az elmúlt években nagyon megy az autógyártóknál a régi klasszikus modellek újra csomagolt kiadása, a hab a tortán pedig az, ha ez elektromos meghajtással történik! Ezúttal az Opel nézett hátra a nagy múltra visszatekintő karrierjére és úgy találta, a Monza a következő érdemes modell erre a feladatra.
Ennek lehetőségéről a német Auto Motor Und Sport magazin számolt be. A cikkük szerint 2024-ben jelenhet meg az elektromos Monza, amiről az Opel vezérigazgatója, Michael Lohscheller beszélt a lapnak.
„A mobilitásnak élménynek is kell lennie, a szívünket is meg kell fognia, nem csak az eszünket”
Azonban a formát illetően már változtatás várhat a modellre. Az eredeti Monzát egy sportos szedánként álmodták meg a tervezők az 1980-as években (1978 februártól 1986 júniusáig), ám korunk SUV-szeretete azonban felülírhatja ezt és vélhetően utóbbi forma fog érvényesülni a modell életében. Balra az eredeti Monza, míg jobbra a 2013-ban bemutatott tanulmányautó látható az IAA kiállításról. Személyes véleményem az, hogy egy ilyen kiváló vonalakkal rendelkező elektromos sportautó üdítő színfoltja lenne napjaink felhozatalának.
Az újjászületett Monza a PSA Csoport nyáron bejelentett eVMP (Electric Vehicle Modular Platform) padlólemezére épülne majd, 4,9 méteres hosszúságban és várhatóan Rüsselsheimben dolgoznának a fejlesztésen. Az eVMP platform (hasonlóan a Volkswagen MEB padlólemezéhez) széles spektrumban szabható majd személyre, a meghajtással egyetemben. Ez jelenthet első-, hátsó- vagy négykerék-meghajtást, maximum 250 kW teljesítményszintig és 60-tól 100 kWh kapacitást is magába tud fogadni, ezzel akár 400 és 650 km közötti hatótávot elérve.
Az eVMP a Peugeot 3008 harmadik generációjában fog bemutatkozni, várhatóan 2023-ban. De nem az egyetlen padlólemez elektromos autóknak a PSA tarsolyában, hiszen ott van még a kisebb autóknak szánt eCMP és az EMP2 a csoport C és D szegmensbe tartozó elektromos járműveinek. A padlólemezek közös erénye, hogy egy gyártósoron tudják mindegyiket gyártani és arra az autókat felépíteni, így spórolva a gyártási költségeken. Az Opelnél maradva elmondható még, hogy az eCMP padlólemezre fog épülni az Opel Mokka-E és a Zafira-e is.