Sikerül teljesítenie a Volkswagennek az uniós emissziós normákat?

0

A Volkswagen ID.3 megjelenése óta több probléma is jelentkezett az autónál. Mint kiderült, a fő gondot az jelentette, hogy a Volkswagen már azelőtt piacra dobta az autót, hogy az teljesen kész lett volna. Mégpedig azért, hogy be tudja tartani az emissziós normákat. A legfőbb kérdés az, hogy megérte-e? Úgy tűnik, hogy már a Volkswagen vezetői sem túl magabiztosak.

Christian Dahlheim a VW értékesítési vezetője a harmadik negyedéves eredményekkel kapcsolatban elmondta, hogy a vállalat továbbra is küzd az európai kibocsájtási előírások betartásával. A cég pénzügyi igazgatója Frank Witter pedig „pár százmillió” eurót el is különített a bírság megfizetésére.

Ha a flotta kibocsátási átlaga 2020-ban meghaladja a 95 g / km-t, akkor az adott vállalatnak 95 eurót kell fizetnie minden további CO2-grammért, szorozva az év végéig eladott új járművek számával. Tehát egy Volkswagen méretű gyár esetében ez igen komoly bírságot jelenthet. Ugyanis a wolfsburgi cég 2019-ben világszerte több mint 6,2 millió járművet adott el, melyekből 1,76 millió került Európába.

A VW ugyan nagy számban értékesíti az ID.3-mat azonban továbbra is rengeteg SUV-t és luxus szedánt ad el. Ami miatt még tovább kellene növelniük az ID.3 eladásait.

A PA Consulting előrejelzései szerint a vállalat 2020-ban 96,6 g / km-es átlagos kibocsájtást fog elérni. Továbbá azt is kiszámolták, hogy 2021-ben 13 európai autógyártó összesen akár 14,5 milliárd eurónyi büntetést fizethet. És ebből csak a Volkswagennek több mint 4,5 milliárd euró lehet a részesedése, az étkesítési volumene miatt.

Visszatérve a 2020-as számokra, a 96,6 g / km elsőre minimálisnak tűnhet. Azonban a 1,6 grammot be kell szorozni 95 euróval, ami 152 euró lesz és ezt a számot kell meg megszorozni még 1,76 millióval (az Európában eladott járművek számával). Az eredmény így már, több mint 268 millió euró. Ez pedig megfelel annak a „pár száz millió” eurónak, amiről Witter beszélt.

Herbert Diess is megerősítette, hogy küzdenek, de valószínűleg nem sikerül teljesíteniük a normákat. Pedig még a kínai MG-vel is kötöttek egy megállapodást a szén-dioxid kibocsájtás megosztásáról, azonban a cég igen kevés autót értékesít Európában. Hozzátette azt is, hogy 2021-ben és azután már nem fog problémát okozni a szabályok betartása.