A Tesla idén szeptemberben nagyot durrantott a Battery Day alkalmával, mikor ismertette az új akkucellája tulajdonságait: egy olyan új hengeres (cilinderes) akkumulátor, aminek segítségével akár 16 százalékos hatótáv növekedés is elérhető, nagyjából 14 százalékkal olcsóbban előállítva. Az energiatároló képesség ötszörös lett! Egy ilyen hengeres cella átmérője 46 mm, míg magassága 80 mm, így jön ki a 4680-as elnevezés. Jól hnagzik, de Elon Musk viszont megerősítette korábban, hogy csak 2022-től kezdődik meg a gyártás. Az elektromos autók világában a Tesla volt az úttörő, ha hengeres cellák alkalmazásáról van szó, hiszen a legtöbb gyártó még ma is az úgynevezett zsákos, vagy tasakos akkucellákból építi fel a saját akkupakkját.
Korábban mások is próbálkoztak hasonló méretekkel a hengeres cella tekintetében, ám a probléma mindig ugyanaz volt: a hőmérséklet megemelkedés a cellán belül, köszönhetően a belső ellenállásnak. Most pedig egy újabb versenyző áll a rajthoz és megpróbálkozik a saját fejlesztésű, de hasonló tudású akkumulátorával, ők pedig az LG Chem.
A vállalat már most is kapcsolatban van a Teslával, hiszen a kínai gyártású (MIC – Made In China) Tesla Model 3 gyomrába LG Chem, vagy CATL cellák kerülnek. A dél-koreai vállalat pedig egy új hírrel rukkolt elő, egészen pontosan a Reuters! Egyrészt terveik szerint megháromszorozzák a cilinderes akkucellákra vonatkozó gyártói kapacitásukat, továbbá utalásokat tettetek egy saját-fejlesztésű, a 4680-as Tesla-cellához nagyon hasonló akkumulátor kifejlesztésére!
„Az elektromos jármű-akkumulátorgyártó LG Chem, a Tesla és mások által használt hengeres akkumulátorok gyártási kapacitásának megháromszorozását tervezi és fontolóra veszi az európai és észak-amerikai terjeszkedést a növekvő kereslet kielégítése érdekében.” – írta múlt hét szerdán a hírügynökség.
„Az LG Chem továbbá azt is közölte, hogy olyan új alakú hengeres akkumulátor fejlesztésén dolgozik, amiben az energiasűrűséget ötszörösére, a teljesítményét pedig hatszorosára növelik, ám további részleteket nem közölt a gyártó.”
A számok meglepő hasonlóságot mutatnak a mostani cikk bevezetőjében is olvasható Tesla-cella tulajdonságaival. Az LG Chem azután állt elő ezzel a hírrel, hogy a The Korea Times lehozta a hírt, miszerint a Tesla részesedést kíván szerezni az LG Chem-ből, pontosabban az arról hamarosan leváló és csak cellagyártással foglalkozó LG Energy Solution-ből.