Már 200 000 darab BMW i3 gurul a világ útjain

0

Október közepén irigylésre méltó gyártási jubileumhoz érkezett a BMW Group lipcsei üzeme: elkészült a sorozatgyártásban kínált kétszázezredik BMW i3 modell. A müncheni központú vállalatcsoport első, tömegtermelésben kínált tisztán elektromos meghajtású autója még hét évvel piaci bevezetése után is osztatlan népszerűségnek örvend.

A BMW Group lipcsei gyárában október 15-én a kétszázezredik BMW i3 látott napvilágot – olyan csendben, mint mindig. A Fluid Black metál karosszériaárnyalatú, BMW i kék betétekkel kiegészített BMW i3s modell egy szászországi ügyfél garázsába gurul be hamarosan.

A 125 kW / 170 lóerő maximális teljesítményű BMW i3 és a 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes BMW i3s párosát egyazon gyártósoron készítik a BMW Group lipcsei gyárának speciálisan képzett munkatársai. 2013-ban, a BMW i3 sorozatgyártásának beindításával a szászországi üzem iparági iránymutatóvá és a fenntartható mobilitás szakmai központjává lépett elő. A BMW i3 a müncheni központú vállalatcsoport első tömegtermelésben kínált tisztán elektromos meghajtású autójaként és az első szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült utascellával szerelt modellként ünnepelte világpremierjét. A rendkívül könnyű, ámde extrém merev anyagból készült Life modult a tervezőmérnökök a BMW i modellek sajátjaként fejlesztették ki, a kezdetektől az elektromos mobilitás szempontjait tartva szem előtt. A típus-specifikus utascellákat egy nagyméretű szénszálkötegből formázzák meg Lipcsében, a BMW i modellek egyedülálló összeszerelési metódusát pedig a BMW Group mérnökei fejlesztették ki: a Life modulhoz a hajtásláncot, a kerékfelfüggesztéseket és a nagyfeszültségű akkumulátort is magába foglaló, alumíniumból készült Drive modul kapcsolódik. A BMW Group lipcsei gyárában csúcstechnológiás gyártási folyamatok garantálják, hogy a BMW i3 összeszerelése fele annyi időt vesz igénybe, mint egy belsőégésű erőforrással szerelt modellé.

A BMW Group lipcsei gyára az elektromos mobilitás további térnyeréséből is jelentős mértékben kiveszi a részét: 2021-től a létesítmény a BMW Group akkumulátormodulokat gyártó nemzetközi termelési hálózatába is bekapcsolódik. 2022-ig a müncheni központú vállalatcsoport több mint 100 millió eurót invesztál be a lipcsei akkumulátormodul-gyár rendszerbe állításába, hogy a jövőben a beszállított lítium-ion cellákat nagymértékben automatizált folyamatok szereljék össze szabvány akkumulátormodulokká. Ezeket ezután a jármű csatlakozóival, vezérlőegységeivel és hűtőrendszereivel együtt egy nagy alumínium házba illesztik, a hálózatról tölthető BMW modell típus-specifikus sajátosságai szerint. 2022-ben több mint 150 ember dolgozik majd a BMW Group lipcsei akkumulátormodul-gyárában.

A BMW i3 sorozatgyártása során felhalmozott szakmai tapasztalatokat a müncheni központú vállalatcsoport maradéktalanul kiaknázza a további, Németországban készülő modellek tömegtermelése során. A BMW i3 mellett a BMW Group lipcsei gyárában készülnek a BMW 1-es sorozat és a BMW 2-es sorozat belsőégésű erőforrással, valamint plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai is, megteremtve a „választás szabadságát”, amely a BMW Group jövőbe mutató vállalati stratégiájának egyik fő oszlopa.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!