Nagy várakozás előzte meg a Tesla Battery Day nevű rendezvényt, ahol Elon Musk nem is okozott csalódást, hiszen bemutatásra került az új 4680-as elnevezésű hengeres akkucella. Az elnevezés a 46 mm-es átmérőből és a 80 mm-es magasságból jött össze. A végeredmény pedig egy olyan cella lett, aminek segítségével akár 16 százalékos hatótáv növekedés is elérhető, nagyjából 14 százalékkal olcsóbban előállítva. Az energiatároló képesség ötszörös lett!
Sajnos ez a cella csak 2022-től kerül gyártásba és most talán már az is kiderült, hogy hol fogják gyártani. Ez az információ ugyanis még továbbra sem hivatalos a Tesla részéről. Az Austin Business Journal viszont tudni véli, hogy mi az igazság az új cellával kapcsolatban. A márka benyújtott az illetékes helyi hatósághoz (Texas Commission on Environmental Quality) egy kérelmet a levegő-tisztasággal kapcsolatban és ebben a kérelemben pedig megbújik egy igazán érdekes mondat is:
„A létesítményen belül egy akkucella előállításra alkalmas üzem létesül, gépjárművekben használatos akkupakkok előállítása céljából.”
Nos, úgy tűnik, hogy az első lépések már meg is kezdődtek annak érdekében, hogy 2022-re tömeges méretben tudja a Tesla előállítani az új, 4680-as cellát. A kérelem nem tartalmazza az előirányzott gyártói kapacitást, viszont azt már korábban elmondta Elon Musk, hogy milyen típusok várhatóak az üzemből:
“Egy hatalmas gyárat építünk Austinba. Itt fogjuk gyártani a Cybertruckot és a Tesla Semit, továbbá Észak-Amerika keleti oldalára szánt 3-as és Y modelleket.”
A Tesla azt közölte, hogy 1,1 milliárd dollárt fektet új gyárába, ahol a minimális bér óránként 15 dollár lesz, és kifizetik az egészségbiztosítást is dolgozóik után. Az Austin melletti 85 hektár építési terület kiválasztásában minden bizonnyal az is szerepet játszott, hogy a Tesla a következő tíz évben 60 millió dollár adókedvezményt kapott a helyi hatóságoktól, kiszorítva ezzel a versenyből az oklahomai Tulsa városát. Austin több nagy technológiai cég, köztük a Dell székhelye.
A Battery Day során Elon Musk még azt is elmondta, hogy az akkugyártás szempontjából Fremont lesz a tesztüzem, egy éven belül évi 10 GWh kapacitással. Ha ez összejött, akkor jöhet a 100 GWh 2023-ra, míg 2030-ra 3000 GWh a cél!