BREAKING: Visszahívják a már átadott Polestar 2-ket

0

Az autók ugyanis vezetés közben is leállhatnak. Soha nem vagyunk boldogok, ha a mostanihoz hasonló híreket kapunk, teljesen mindegy, melyik vállalatról van szó. Így a már korábban is felröppenő híreket, melyek a Polestar 2 modellek eddig ismeretlen okból történő leállásáról szóltak, szerettük volna rossz tréfának gondolni. Úgy tűnik azonban, hogy sajnos igazak a hírek.

A járművezetők vagy hibaüzenetet kapnak, vagy azt sem, egyszer csak nem megy tovább az e-autó. Azt pedig semmi sem képes újraindítani, a járműveket a javításhoz vontatni kell. A Dager Industri svéd lap kiszúrta, hogy a vállalat most visszahívja a Polestar 2 eddig leszállított összes darabját, ez pedig nem kevesebb, mint 2200 autó.

A kiadvány szerint a rejtélyes problémát szoftverhiba okozza. A rémhírkeltést elkerülve vártunk, míg ki nem derül a valódisága a történetnek, de az érintett sofőrök közül már hárman is megerősítették, hogy velük is előfordult az, amiről fentebb írtam. Szerencsére eddig nem lett balesetet vagy személyi sérülés a gikszerből.

A Polestar ígéretet adott arra, hogy amint információval rendelkeznek, azt hivatalosan közzé fogják tenni, de a társaság továbbra sem tájékoztatott a visszahívásról. Brent Ellis, a Polestar PR részlegétől megerősítette a Dager Industrinak, hogy a fékek, a kormányzás és más rendszerek zavartalanul működnek az autók leállása után is, ami megmagyarázza, miért nem történtek balesetek. A szoftver hibátlan működésének kérdését rendkívül fontosnak tartják a biztonságos közlekedés lehetőségének eléréséhez, így valószínűleg ez lehet az oka a tömeges visszahívásnak.

Bár még mindig nincs információnk arról, hogy a visszahívást hogyan hajtják végre, vagy mennyi időbe telik a probléma javítása, egyre többen osztják meg hasonló történetüket. Itt van például Espen Ekvang újdonsült Polestar 2-tulaj sztorija:

„Megerősíthetem a híreket, ugyanis a mi Polestar 2-es e-autónk is – épp 400 km megtett km után – ugyanezt a problémát produkálta múlt hétfőn, melyet követően a legközelebbi műhelybe vontatták. Még mindig ott van.”

A másik érintett tulajdonos Jean-François Dessambre volt:

„Belgiumban vásároltam a Polestar 2-t. Még csak 998 km-t mentem vele, 7 napja van nálam az autó, de egyszer csak menet közben leállt, és úgy is maradt. Szeptember 15. óta javítás alatt áll. A Polestar Space Manager szerint a gond egy biztonsági eszközzel van, ami összeköti a nagyfeszültségű rendszert és a hátsó elektromotort. A hátsó hajtásláncot szétszerelik, majd csak az új alkatrész 41. hetes érkezése után kapom vissza.”

Ettől a második történettől válik csak igazán furcsává a szoftverhiba-jelentés. Két eshetőséget tartunk valószínűnek: vagy egyéb problémák is jelen vannak a Polestar 2-ben, vagy a Polestar Space hibás értékelést adott Dessambre autójáról. Egyik sem a legjobb forgatókönyv a svéd e-autós márka számára, várjuk a fejleményeket.

Rozsa Arpad
“Orvostanhallgatóként az egészség védelme mindennapjaim szerves részét képezi. A nyomaték és a hangtalan közlekedés mellett így kifejezetten fontosnak tartom, hogy ne szennyezzük azt a környezetet, melyben mindennapjainkat éljük.”