A Tesla Model 3-mak esetében még viszonylag kevés olyan példánnyal találkozhatunk, amelyek futásteljesítménye kiemelkedő. Míg a korábbi generációnál (Model S/Model X) már több olyan jármű is feltűnk, ami elképesztő mennyiségű kilométert tudhat maga mögött a Model 3 esetében még csak ezután várhatóak ezek a modellek. Most azonban itt van egy Tesla Model 3 mely az elsők között lépte át a 100 ezer mérföldes (~160 ezer km) határt.
Kazi Imam, az autó tulajdonosa számolt be a több mint 160 ezer kilométer alatt gyűjtött tapasztalatairól, amit mindössze 2 év alatt tett a 2018-as Model 3 Long Range Teslájával.
Imam arról számolt be, hogy milyen olcsó a Model 3 fenttartása. Ő ez alatt a 160,000 km alatt, amit egy átlagos sofőr körülbelül 6 év alatt tesz meg, összesen 4,730 dollárt (ez kb. 1,47 millió forint) költött az autóra, amiben már az elektromosság ára, tehát az üzemanyagköltség is benne van.
„Meglepődtem, hogy a karbantartási- és szervízköltség milyen alacsony. A beletöltött áram költsége 2955 dollár (~923,000 Ft) volt. A karbantartási- és szervízköltség pedig összesen 1741 dollár (~544,000 Ft), tehát összesen 4732 dollárnyi költségem volt.”
A szervízköltség nagyrészét egyébként a gumik cseréje tette ki. Ami általában az elektromos autók legnagyobb szervízköltsége szokott lenni. Imam 1,200 dollárt (~375,00 Ft) költött az új abroncsokra.
Ki kellett cserélnie továbbá az autó légszűrőjét 57 ezer km után, ez 136 dollár (~42,500 Ft) volt. Egyébként a Tesla azóta szoftveresen orvosolta ezt a problémát, most már tovább bírják a légszűrők.
152 ezer kilométer után cserélték az ablaktörlő lapátokat, beállították a futóművet és lecserélték a fékolajat is, ez a szerviz 410 dollárba (~128,000 Ft) fájt.
Továbbá végeztek az autón garanciális javításokat is. Meglepő módon 80 ezer kilométer alatt semmiféle garanciális probléma nem jelentkezett viszont utána szinte sorba jöttek a gondok.
- 82,000 km-nél a műszerfal fa betétje mállani kezdett, ezt ingyen kicserélték
- 101,000 km-nél az utasoldali ablak nyikorogni kezdett, ezért ki kellett cserélni a tömítést
- 114,000 km-nél a bal első biztonsági öv tartója kissé mozgott, ezt rögzíteni kellett
- 150,000 km-nél a vezető fejtámlája kopottnak tűnt ezért azt is cseréték, természetesen ezt is teljesen ingyen
- Továbbá telepítettek egy hiányzó szellőzőt is az akkumulátorokhoz és a töltőport szigetelését is frissítették
Az akkumulátor teljesítménye nagyjából 5 százalékot romlott, de azt azért figyelembe kell vennünk, hogy ezt a futásteljesítményt átlagosan 5-6 év alatt érik el az autók. Tehát alapesetben nem két év alatt fog ennyit romlani az akkumulátor teljesítménye.
Összeségében a tulajdonosan nagyon megvan elégedve mind az autóval mind a szervízszolgáltatással, amit a Tesla nyújt a vásárlói számára.
Ide kattintva csatlakozz a Magyar Tesla Club fórumunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról!