Mint azt minden e-autó iránt érdeklődő tudja, az ilyen járművek jelenlegi legfájóbb gyengesége a működtetéshez szükséges energia tárolásának (jelenleg még) nem kielégítő tárolási lehetősége. Sajnos napjaink lítium-ion technológiája bár biztosan, de lassan fejlődik hónapról hónapra, míg annak ára a végfelhasználók, vagyis a mi számunkra is egyre megfizethetőbb kategóriába esik. Elég csak megnézni, hogy 6-7 éve mit kaptunk bő tízmillió magyar Forintért, és mit kapunk ma!
Erre, a most még sokak számára kompromisszumos megoldásra hozhat megoldást a sokak által várt Tesla bejelentés, ami 2020 szeptember 22-én fog megtörténni a Tesla Battery Day alkalmával. Mindenki azt várja ettől a naptól, hogy az iparág vezetőjeként a Tesla egy igazán nagy durranást mutat be a nagyközönségnek, vagyis egy olyan akkucellát, ami olcsón gyártható, mentes a drága (és sokszor mérgező) alapanyagoktól, gyorsan újratölthető és a legfontosabb, hogy sokáig legyen működőképes.
Jól hangzik igaz? Talán túl jól is, de sokak szerint Elon Musk bizony egy ilyen technológiát fog hamarosan bemutatni, talán azt, ami most Roadrunner Projekt néven fut a vállalat berkein belül és idén júniusban maga Elon Musk is kénytelen volt beismerni annak létezését, amikor a gyártáshoz szükséges gépekhez és az épülethez megindította az engedélyezési eljárásokat. A projekt lényege egy házon belül tervezett akkucella kifejlesztése, ami egyesíti magában az összes, a bevezetőben olvasható kritériumot.
Néhány napja felkerült az internetre egy pár fotó, amin vélhetően az az akkucella látható:
Hogy pontosan mik a specifikációi az új akkucellának, azt egyelőre még nem tudni, de a várva várt szeptemberi Tesla Battery Day keretein belül biztosan bemutatásra kerül minden információ. A képeket látva nagy valószínűséggel mondható, hogy az idén májusban bemutatásra került szabadalom is benne lesz az új cellában (Cell with a Tabless Electrode).
A fenti képek tanulsága alapján ez az új cella vastagabb, mint a jelenleg (Panasonic és CATL által) gyártott hengeres Tesla cellák, leginkább a 4785-ös méretkategóriához áll közel és várhatóan a gyártása is gyorsabban tud végbe menni, mint a jelenlegiek esetében. A másik nagy várakozás szerint az energiasűrűség szintén 100$/kWh alatt lesz, ami sok elemző szerint szintén egy fordulópont lehet az akkutechnológia életében. Legyen bárhogyan is, hamarosan kiderül!