Ahogy a Volkswagen drezdai üvegpalotájában átadták az első ID.3 1st Edition elektromos autót új tulajdonosának, hivatalosan is megkezdődött a modell kiszállítása az ügyfelek részére.
Az elsőként átadott fehér ID.3 1ST Edition 58 kWh kapacitású akkumulátorral érkezett, ami a WLTP szabvány szerint 420 kilométert tud megtenni egyetlen töltéssel. Ezt a kiadást kizárólag azok kaphatják meg, akik előrendelték a modellt. Mivel az előrendelések a német állami támogatások kezdete előtt lezárultak, ezek jóval drágábbak voltak, mint a ma rendelhető ID.3 modellek. A 1ST Edition indulóára 39 995 euró volt, a jobban felszerelt modellekért pedig 45 995 eurót illetve 49 995 eurót kellett kifizetni a Volkswagen számára.
A sima ID.3 modellek nagyjából 35 600 euróért (13 millió forint), de a legkisebb akkupakkal szerelt belépő szintű autók kevesebb, mint 30 000 euróért (11 millió forint) lesznek elérhetőek „pár hónapon belül” a Volkswagen júliusi közleménye szerint.
Az első autó átadásakor elmondták, hogy az első 30 000-ből 25 000 megrendelésre már kötelező érvényű szerződéseket kötöttek. A márka tájékoztatója szerint több, mint 7000 megrendelés érkezett hozzájuk Németországból és Hollandiából, ezeket szorosan követi Norvégia és Svédország.
A drezdai első szállítmányt követően a Wolfsburg-i „Autostadt” és egyéb Volkswagen márkakereskedések előrendelői fognak hozzájutni régóta várt elektromos kisautóikhoz. A Volkswagen elmondása alapján erre a hétvégére csak Wolfsburg-ban 40 szállítmányt időzítettek.
Jürgen Stackmann a Volkswagen értékesítési vezetője is az átadás helyszínén volt, habár ez lehet az utolsó publikus megjelenése, hiszen a márka októberben fogja bejelenteni az utódját.
Helyi médiaértesülések szerint Klaus Zellmer, a Porsche North America jelenlegi vezetője fogja őt szeptemberben leváltani. A német Handelsblatt már júliusban Stackmann nyugdíjazását jósolta, tekintve, hogy milyen kis hangsúlyt fektetett a nyolcas Golf, illetve az új Passat forgalmazására az ID.3 mellett. Egy másik forrás szerint Stackmann túl nagy ellenállást mutatott. A 8. Golf megoldatlan technikai problémái miatt az értékesítésvezető állítólag „elhalasztást kért a hibalista miatt”. Köztudott, hogy nem járt sikerrel. Ezen kívül a reklámokat ért rasszista vádak is az ő felelősségi körébe tartoznak, hiszen az értékesítés mellett a marketingért is ő felel.
Ezen kívül tagadhatatlan, hogy Stackmann vezetése alatt a Volkswagen konszern eladásai globálisan növekedtek. Ő vezette be az ID családhoz tartozó ügynökségi modellt, ami lehetővé teszi a Volkswagen számára a szoros ügyfélkapcsolatok kialakítását.