Mint azt már sokszor elmondhattuk a Lucid első nagy dobása kapcsán, a premiert 2020 szeptember 9-én tervezte a gyártó megtartani, ami valóban meg is történt, szerencsére nem halasztották el. Ennek eredményeként hivatalosan is bemutatták a vállalat luxus-kategóriás, tisztán elektromos szedánját, ami a Lucid Air!
Az autóról a Lucid marketingmenedzsere már a kezdetekkor elmondta, hogy a vállalat célja az Air kifejlesztésével az, hogy olyan márkákkal tudjon versenyezni, mint az Audi, BMW, vagy éppen a Mercedes-Benz. A tervezés és fejlesztés folyamatát végig a cég vezérigazgatója, Peter Rawlinson felügyelte, mintegy szívügyeként kezelve az Airt.
Kellett is a felügyelet, mert a 2017 és 2019 közötti két évben a Lucid annyira kifogyott az anyagi forrásokból, hogy az Air fejlesztését is fel kellett függeszteniük. Aztán jött a fordulat és a kedvező hírek az autóról. Véleményem szerint akkor kapta fel a fejét az autós világ újra, amikor kijött az Air 800 km-es EPA hatótávjáról a hír!
Sajnos a premier előtt pár héttel lebukott az Air, ráadásul egy SUV is volt a helyszínen, amiről pár nappal a lebukás előtt mi is írtuk, hogy benne van a Lucid terveiben! Ennek köszönhetően a premier napján már nem sok mindenkit ért meglepetésként az, hogy milyen lett az Air végléges, sorozatgyártásra érett kinézete!
A belső már egy érdekesebb dolog, ez néhány tételben különbözik attól, amit a prototípusban bemutattak néhány éve. Megmaradt viszont a vezető előtti hatalmas, hajlított kijelző, valamint a középkonzolba visszahúzódó érintésérzékeny kijelző.
A Lucid is azt a stratégiát követi, hogy első körben a drágább kiviteleket teszi elérhetővé, a kedvezőbb árú modellekre még várni kell. A konkrét specifikációk pedig a következők:
- Air: 80.000 dollár alatti kezdőár, 480 km-re elegendő energiát tud magába szívni 20 perc alatt. Elérhető: 2022-től.
- Air Touring: 95 000 dolláros ár, 653 km (406 mérföld) hatótáv, 620 LE teljesítmény, 480 km-re elegendő energiát tud magába szívni 20 perc alatt. Elérhető: 2021 4. negyedévétől.
- Air Grand Touring: 139 000 000 dolláros ár, 832 km (517 mérföld) hatótáv, 800 LE teljesítmény, 480 km-re elegendő energiát tud magába szívni 20 perc alatt. Elérhető: 2021 2. negyedévétől.
- Air Dream Edition: 169 000 dolláros ár, 809 km (503 mérföld) hatótáv, 1080 LE teljesítmény, 480 km-re elegendő energiát tud magába szívni 20 perc alatt. Elérhető: 2021 2. negyedévétől.
Az Air Dream Edition lesz az első kivitel, aminek kiszállítását megkezdi a gyártó. Akkupakk tekintetében most csak a GT és Dream verziókéról nyilatkozott a Lucid, ezekből mindkettőben benne lesz a 113 kWh-s teljesítményű pakk. A 19,2 kWh-s AC fedélzeti töltő minden esetben az autó tartozéka lesz.