A jövő elindult – összerakták Fremontban a Tesla présgépét

0

A Tesla eddig is jelentős eredményeket ért el a Model Y préselt alkatrészeinek gyártása során. Az elektromos SUV alvázának hátsó része mindössze két elemből áll szemben a Model 3-mal, ahol ezen a részen 70 alkatrész található. 

Ezt a fejlesztést még olyan elismert autóipari szakértők is magasztalták, mint Sandy Munro, aki elsők között bontotta darabjaira a legújabb Teslát.

Elon Musk azonban azt is elmondta, hogy ez még csak a kezdet, a végső cél az, hogy az egész váz egy darabból álljon. Ennek megvalósítására lesz hivatott az a hatalmas présgép, amit a Fremontban található üzemükben állítottak fel. 

Múlt héten jelentek meg a hírek azzal kapcsolatban, hogy a Tesla felállította a világ legnagyobb présgépét, ami olyannyira nagy, hogy be se fért a fremonti üzembe. A monstrumot a gyár mellé installálták és külön tetővel fedték le.

Most pedig kb. egy héttel később már el is kezdett üzemelni a gép. Ezt a hírt a Tesla pedig a hivatalos kínai Weibo oldalán osztotta meg. 

A projektet a bonyolultsága ellenére igen gyorsan kivitelezték, hiszen a szabadalmi kérelmet csupán az előző évben nyújtották be, mostanra pedig már üzemel is a gép.

A gép alapelve igen egyszerű, bar a kivitelezése már nem annyira. Az eddig több részből álló vázat, melynek részeit eddig külön-külön készítették el és úgy állították össze különböző módszerekkel, most egy munkafolyamaton belül egy tömbből préselik ki. Tehát az eddig alkalmazott bonyolult rendszert jelentősen leegyszerűsíti, ami egy igazi mérnöki bravúr. Így az új gép bevezetésével várhatóan jelentősen emelkedik a Model Y gyártási kapacitása is.

Az új technológiának köszönhetően az egyetlen darabból álló egység – ütközéselnyelő elemekkel együtt – közel 30%-al lett könnyebb, mint a hagyományos módon gyártott elemmel.
20%-kal javult az ütközésbiztonsági teljesítmény
A hagyományos préselési technikával 50% lehet az anyagveszteség, míg az egyben kiöntött elem közel 100%-os hatékonysággal gyártható.

A Tesla nem csak a szoftverfejlesztés terén ért el átütő sikereket az iparágon belül, az autók kiemelkedőek hardveres szempontból is. A gyártástechnológia terén pedig eddig is az élen jártak, de most ennek a présgépnek a bevezetésével még tovább sikerült növelni az előnyüket.

Ezek fényében kíváncsian várjuk, hogyan alakulnak majd a Tesla következő negyedéves eredményei.

Ide kattintva csatlakozz a Magyar Tesla Club fórumunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról!