1989 óta létezik a Volkswagen ID.3?

0

A Volkswagen nagy reményekkel dobta piacra a legújabb elektromos modelljét, az ID.3-mat. A modern megjelenésű kisautó üde színfoltja lehet a városi közlekedésnek. Egy ilyen modern formavilágon megakad az ember szeme. De mennyire modern valójában ez a formavilág?

A Volkswagen 1989-ben a frankfurti autószalonon bemutatott egy nagyon érdekes koncepció autót Futura néven. Az ekkor bemutatott jármű kísértetiesen hasonlít a 30 évvel későbbi, 2019-ben bemutatott ID.3-ra, amit szintén Frankfurtban mutattak be.

A tanulmányautó azonban még nem volt elektromos (ekkor még csak 1 elektromos autó volt a piacon a GM EV1), egy 1,7 literes 81 lóerős benzinmotor hajtotta melynek 155 Nm volt a nyomatéka. Érdekesség, hogy mind a négy kerék kormányozható volt, ami rendkívüli mozgékonyságot biztosított az autónak és a fordulókörét is jelentősen lecsökkentette.

Az autó technikailag igen távol áll az ID.3-tól, ugyan volt benne egy parkolás segítő rendszer, fedélzeti számítógép, elektromos kézifék és távolság érzékelők, de mégis inkább a kinézete az, amivel felhívta magára a figyelmet.

Jól látszik, hogy a két autó rengeteg mindenben különbözik, azonban a főbb irányvonalak és stílusjegyek jól kivehetők mindkét modellben. Például a nagy üvegfelületek, a lekerekített forma, a keskeny első fényszóró vagy esetleg a felnik. És még a koncepcióautó színvilága is hasonló.

A Futura aerodinamikai szempontból is igen fejlett volt, a légellenállási értéke 0,25, aminek köszönhetően 6 liter körül alakult a fogyasztása. Az ID.3 esetében egyébként 0,267 ez az érték.

Némileg szomorú az, hogy ilyen sok időt kellett várnunk erre az autóra. Másfelől pedig jó azt látni, hogy egy olyan koncepcióautó vált valóra amire valószínűleg nem sokan számítottak, még ha ez ennyi időbe is telt.

A koncepcióautók a legritkább esetben készülnek el úgy ahogy azt először bemutatták, ha egyáltalán gyártásba kerülnek. A technológia fejlődésével azonban egyre nagyobb az esély arra, hogy a tervezők vadabb álmai is valóra váljanak. Az első koncepciók és a gyártásba kerülő modellek között pedig egyre kisebb lesz a különbség.