299 euróra csökkentette a Tesla a CCS töltést lehetővé adapter és átépítés árát. A korábban 500 euróért kínált extra lehetővé teszi, hogy a Model S és X tulajdonosok igénybe vehessék a fejlettebb CCS csatlakozóval szerelt V3-as Supercharger töltőállomásokat, illetve más szolgáltatók villámtöltőit is. Az ár egész Európára érvényes lesz, Svájcban az átalakítás és adapter árát 300 frankban állapították meg.
A kedvezőbb árat több európai Tesla klub alkudta ki, mivel indoklásuk szerint az új V3-as Supercharger megjelenése elkerülhetetlenné teszi, hogy a korábbi modellek tulajdonosai megvásárolják ezt az extrát. Ugyanis ez a két modell az AC és DC töltéshez is Type 2-es csatlakozót használ, ezért átalakítás nélkül nem képesek igénybe venni, a már említett villámtöltőket.
De miért hiányzik a legelterjedtebb csatlakozó pont a két legdrágább Tesláról? Ez a két modell még az európai CCS csatlakozó elterjedése előtt jelent meg, a japán CHAdeMO villámtöltők maximum 62 kW teljesítményét pedig kevesellték a Tesla vezetői, emiatt a saját Supercharger hálózatuk is Type 2 csatlakozókkal épült ki. A CCS csatlakozó előnye, hogy nem szükséges külön csatlakozót beépíteni a DC és AC töltésnek, mindkettő egyetlen aljzatot használ.
Az alacsonyabb ára miatt, jóval népszerűbb Model 3 tulajdonosai nincsenek rákényszerítve az átalakításra, hiszen a Model 3 az első Tesla, ami gyárilag CCS csatlakozóval készül az európai piacra. Így bármiféle adapter nélkül használhatják az új Supercharger CCS töltőit, akár 250 kWh teljesítménnyel.
Az átalakítót használva a legmagasabb töltési teljesítmény sajnos elmarad a Model 3-étól, maximálisan 142 kWh lehet, de ez sincs kőbe vésve, a Tesla további információkat ígér a maximális töltési teljesítményről, amint az elérhetővé válik.
Azonban azok a Model S vagy X tulajdonosok, akik a CCS átalakítás után, még CHAdeMO adapterrel is rendelkeznek, mostantól az összes nagy teljesítményű egyenáramú villámtöltőt képesek igénybe venni.