A régi klasszikus autók átalakítása elektromos meghajtásra sokszor megosztja az autós társadalmat, még e-autós berkeken belül is. Vannak, akik szerint nem szabad „megszentségteleníteni” a régi ikonokat, ezen gondolatokra kiváló például a Mustang Mach-E megjelenésekor kirobbant ellenállás és dac a régi Mustang-rajongók között! De a dolgok változnak és bizony sokszor van, amikor az új a jobb.
A Volkswagen is láthatja ezt a trendet, hiszen az eClassics nevű e-autós műhely és a VW gyári csapata, a Volkswagen Commercial Vehicles már több ízben dolgozott együtt projekteken, legutóbbi közös munkájuk egy 1966-os T1 Transporter átalakítása volt, melynek nagy sikere volt az erre kíváncsi emberek között. A BULLI név eredetileg Észak-Amerikából ered, ott így becézik sokan a T1 Transportert. Innentől evidens a névválasztás: e-BULLI.
A kisbusz mozgatásáról egy 61 kW-os elektromos motor gondoskodik, ami kétszer olyan erős, mint az eredetileg beépített benzines erőforrás. Az autó végsebessége 130 km/h és még egy B állás is van a váltón az erőteljesebb a regeneratív fékezés bekapcsolásához.
Az akkupakk mérete 45 kWh, amivel közel 200 km-es hatótávot lehet elérni. Villámtöltési lehetőséget is kap a vásárló ennyi pénzért, egészen pontosan 50 kW-os DC töltési képességet CCS szabványon. Az AC fedélzeti töltő teljesítménye 2,3 és 22 kW között változhat. A kisbusz meg is vásárolható 64 900 eurós áron.
Mint említettük, nem ez volt az egyetlen közös munkája a két cégnek, hiszen 2019 szeptemberében az e-Up hajtáslánca bekerült egy Bogár testébe.
Az alapok tehát adottak, a VW ID Talk fórumban azonban megjelent egy hír, miszerint a Volkswagen nem áll meg az e-Bullinál, hanem további klasszikus modelljeit is át fogja alakítani idővel elektromos meghajtásúra és abból értékesíteni is kíván majd. Ehhez persze nevek is kellenek, amiknek a bejegyzése a fórum tagjai szerint már folyamatban van, „e-„előtaggal. Az értesülés nagy valószínűséggel pontos lehet, hiszen pár hete maga a Volkswagen jelentette be, hogy bejegyezte az e-Samba típusnevet, így valóban várhatóak további Volkswagen klasszikusok, elektromos meghajtással!