A címet olvasva valószínűleg két irányban alakulhatott ki a kedves olvasó véleménye. Vagy nagyon kevés, vagy egész jók ezek a számok, hiszen a Porsche mégsem egy hatalmas darabszámmal dolgozó autómárka. De nézzünk kicsit a dolgok mélyére.
Még pénteken jelentette be a Porsche maga, hogy a 2020-as év első felében 4480 darab került kiszállításra a márka első tisztán elektromos autójából, ami a Taycan! A gyártás 2019 szeptemberében indult meg a márka Zuffenhausen-béli gyárában:
Az első darabok még tavaly év végén már a boldog megrendelők garázsában landolhattak, decemberben pedig sorra jöttek a hírek a soványka EPA hatótáv besorolásáról, melyeket aztán rendre felülírtak a tulajdonosok beszámolói!
Hogy az ötezer darab alatti eredménynek idén mi lehetett az oka, abban több tényező is szerepet játszhat. Az első és sajnos elég komoly tényező a koronavírus tarolása, ami az autóiparra is komoly nyomást gyakorolt, bár az e-autók értékesítési számai a hírek szerint nem nagyon változtak negatív irányba ezen visszaesés dacára sem. A másik lehetséges ok a Taycan kedvezőbb árú kivitelének, a 4S-nek a pár hónappal ezelőtti megérkezése a piacokra. A Porsche Taycan 4S pozícióját tekintve a Turbo és a Turbo S alatt foglal majd helyet. Ezzel a 4S 100 lóerővel lett gyengébb, mint a Turbo, és 187 lóerővel, mint a Turbo S. Alapesetben a Taycan 4S egy 79,2 kWh-s akkumulátorcsomaggal kerül értékesítésre, ami WLTP szabvány szerint 405 kilométert tud megtenni egyetlen töltéssel, ám a Performance Battery Plus csomaggal már egy 93,4 kWh kapacitású akkumulátort kapunk. Utóbbival akár 462 kilométert is meg lehet tenni WLTP szabvány szerint egyetlen feltöltéssel. A maximum töltőkapacitás az alapmodellnél 225 kW, míg a csúcsváltozatnál akár 270 kW-tal tölthetjük az elektromos Porsche-t. A gyorsulás mindkét változatban azonos, azaz 4 másodperc alatt érhetjük el a 100 km/h sebességet. A modell végsebessége 250 km/h.