A PSA csoport DS Automobiles márkája elkötelezte magát az elektromos autók iránt: 2025-től kizárólag teljesen elektromos, illetve hibrid autókat terveznek kínálni vásárlóiknak.
Ezt a bejelentést egy, az Aero Sport Lounge tanulmányautóról szóló sajtóközleménybe csomagolták. A DS marketingosztálya megalkotta a „Sustainoble” szót az autóhoz, ami elmondásuk szerint „a luxus, és a környezettudatosság együttese” egy kifejezéssel. Önmagában e szónak a megalkotása betekintést enged a márka jövőjébe.
A jövő meghajtási stratégiájára vonatkozó mondat a sajtóközlemény végén található. „A megcélzott elektromossági stratégia erősen az e-mobilitás felé fordítja a figyelmünket: 2025-től a DS Automobiles kizárólag teljesen elektromos, illetve plug-in hibrid autókat tervez kínálni a vásárlóknak.”
Jelenleg a francia márkának egyetlen teljesen elektromos autó, a DS 3 Crossback E-TENSE van a kínálatában, ami az Opel Corsa-e-ből, és a Peugeot e-208-ból ismert elektromos hajtást használja. A nagyobb DS 7 Crossback elérhető plug-in hibrid meghajtással. Ebből a négykerék-meghajtású változatot hamarosan követni fogja egy gyengébb, elsőkerék-meghajtású modell. A bejelentés szerint 2020 végére várható a DS 9 megjelenése, ami háromféle plug-in hibrid meghajtással lesz elérhető.
Hamarosan a márka bemutathat egy második tisztán elektromos autót. A francia sajtóértesülések szerint a DS 4 E-TENSE bejelentését még az év vége előtt megtehetik. Június elején hírül adták, hogy egy DS modell fog készülni 2021-től az Opel Rüsselsheim-ben található üzemében. Egyes beszámolók szerint ez lesz a DS 4. Bár a modell a nagyobb EMP2 platformra épül (amire jelenleg főleg plug-in hibrideket építenek), valószínűleg egy 100 kW teljesítményű elektromos motorral érkezik, egy 50 kWh kapacitású akkumulátor társaságában. Ezek az adatok teljes mértékben megegyeznek a DS 3 Crossback E-TENSE adataival és a kisebb testvérmodellekével, amik az E-CMP paltformra épülnek.
Azt még nem tudjuk, hogy a DS fel fog-e venni a szériaautók sorába egy, az Aero Sport Lounge tanulmányautón alapuló elektromos autót. A maga öt méteres hosszával a modell nagyjából a DS 9 kategóriájába esne, de itt 100 kW-nál nagyobb teljesítményre, és 50 kWh-nál nagyobb kapacitásra lenne szükség, hogy felhívják magukra a felsőkategóriás kínálatban válogatók figyelmét.