Európa szerte jelennek meg az első tesztek a Polestar 2-ről, a Polestar első teljesen elektromos autójáról. Bár még egy hónapot várnunk kell, hogy bárki beülhessen a vezetőülésbe. A Polestar 2 az első sportos, nagy hatótávolságú, felső kategóriás elektromos szedán, melyre a Tesla Model 3 alternatívájaként tekinthetünk. Az európai kritikusok legalábbis nem tudtak ellenállni az összehasonlításnak és a jelzőnek sem!
A teljesen elektromos Polestar 2 modelleket augusztusban kezdhetik átadni a vásárlóknak, nagyjából 15 – 20 millió forintos árért. A 408 lóerős meghajtás 660 Nm leadására képes, mind a négy kereket hajtva. A 78 kWh kapacitású akkumulátorcsomag pedig optimista becslések szerint 450 km megtételére lesz képes.
A Wired brit portál első megjegyzése, hogy bár a Polestar pár millióval drágábban indul, mint a Model 3, de szerintük megéri az árát.
„A kifinomultsága különbözteti meg a Poéestar 2-t. Kellemesebb vezetni, mint a Model 3-at, jó értelemben véve egyszerűbb, és nem olyan vad. Sokkal jobb választás a városi közlekedésre, de a sebessége megfelelő az autópályás használatra is. A kormányzása szintén jobb, mint a Model 3-nak.”
A Wired újságírója szerint a Polestar 2 külső megjelenése is „egyértelműen győztes” a Model 3-mal szemben. De ami Teslának a legfájóbb kritika lehet, az az összeszerelési minőséghez köthető.
„Ez egy nagyon jól összerakott autó, amiben megvan az, amit a Tesla el szeretne érni, de még nem sikerült neki. A külsőtől kezdve a vezetésen át, a beltérig nagyon kevés dolog okozhat csalódást.”
A hatótáv-csatát még mindig a Long Range Model 3 nyeri, mire a Wired azt mondta, hogy „állítólag 80 kilométerrel többet tud a hasonló teljesítményű Polestar 2-nél.” A technológiai magazin így foglalta össze:
„A Tesla jobban teszi, ha jegyzetel. Leelőzték.”
A the Telegraph szerint a Polestar 2 hagyományosabb konstrukció a Teslánál, de úgy mutatták be, mint „helytálló ellenfél”. Ennek ellenére a lap magasabb pontszámot adott a Teslának.
„Amikor az elektromos autók történelmét írjuk, a Polestar másodikként fog szerepelni benne a Tesla mögött – de ez gyakran jó helyet jelent az autóiparban.”
A the Telegraph a Polestar 2-t „inkább egy elektromos hot rod-nak, mint felső kategóriás ferde hátúnak” nevezi a teljesítménye és kinézete alapján. De a teszt írójának nem tetszett az autó eleje: „Az igazán szörnyű hűtőrács úgy néz ki, mint egy olcsó pokróc.”
A belső teret funkcionálisabbnak, de unalmasnak jellemezték.
„Az első benyomások alapján hiányzik belőle a Tesla Model 3 színpadiassága az egyedülálló középső érintőképernyőjével, de látványosan könnyebb és biztonságosabb a használata. A sebesség, a hatótáv, és a navigáció kijelzésére alkalmas műszeregységnek köszönhetően a vezetőnek kevesebb időre kell levennie az útról a szemét.”
Az egyesült királyságbeli Sunday Times a „mindenből a legjobb” jelzőt használta a Polestar-ra. A tesztjük dicsérte az autó teljesítményét, biztonságát, használhatóságát és a technológiáját. Ahogy a legtöbb leírásban, sokat beszéltek a gyári Android felület előnyeiről. A legtöbb dicséretet a Polestar 2 „bénítóan gyönyörű” beltere kapta.
„Nagyon minőségi érzetet kelt. Nem biztos, hogy ’Tesla-gyilkos’, de fantasztikus alternatívája a Model 3-nak, ami sokat merít a Volvo évtizedes autóépítői tapasztalatából.”
Ezután a Sunday Times leírja, hogy a hátsó ülés nagyon szűkös. „Sajnos, mikor beültem a hátsó ülésre, nem éreztem kifejezetten tágasnak a Model 3-hoz képest – nem fért el a térdem, és az első ülés alatt sincs hely, ahová a lábfejemet becsúsztathatnám.”
Az Autocar nem engedte át olyan lelkesen a vezető pozíciót a Polestar-nak. A fentieken túl a brit autómagazin ellentmondásos volt.
„Az autó magas, tömzsin geometrikus arányai egyértelműen frissnek mutatják, másnak, mint egy Tesla, Volvo, Mercedes, vagy igazából bármi más.” „A belső tér egyszerre modern, letisztult elrendezésű, és szépen felszerelt; nem túl tágas, de egy átlagos méretű felnőttnek többnyire elég kényelmes.”
Amikor a portál felteszi a kérdést, hogy a Polestar 2 élményautó, vagy jogos kihívója-e a Teslának, a teszt írója nem tudott egyenesen válaszolni: „Az is, meg nem is.”. A legnagyobb dicséret, amit a Polestar 2 begyűjthet, az az, hogy „nem lehet beskatulyázni 24 órával azután, hogy először vezetted.”
A német Efharer szintén kiemelte a Model 3 nagyobb hatótávolságát. Az oldal nem ment el addig, hogy kimondja, a Polestar 2 egy „Tesla Killer”. Persze ez egy idejétmúlt jelző, de az Efharer, úgy, mint a Wired, eltalálta a Tesla gyenge pontját:
„Ez egy Tesla, amiben nincs meg az extra tartalom, de nem is jár azokkal a szervizelési problémákkal, amiket a Tesla vásárlóknak néha el kell szenvedniük, és a gyártásból eredő hiányosságok se fedezhetők fel benne.”
Végül a portál kifejti, hogy nem annyira számít, hogy a két autó közül az egyik jobb-e a másiknál, mert a Polestar 2 a konzervatív autóvásárlókat célozza meg, a Tesla által kiszolgált, technológiai újítások elhivatottjai helyett.