A Fisker is a Volkswagen MEB platformját használná

3

Úgy tűnik, a VW azon elgondolása, hogy a 2018-ban bemutatott MEB padlólemezt és minden hozzá szükséges komponenst licenc alapján már gyártóknak is értékesítene, beérni látszik. Az elgondolás igazából egy Win-win szituációt szülne mindkét fél számára, hiszen a Volkswagen így más forrásokból is viszont látná a MEB (Modularer Elektrifizierungsbaukasten) fejlesztésére szánt euró milliárdokat. A licencért fizető fél pedig pontosan ezen költségektől és nyűgöktől mentesítené magát. Megkapja a kész technológiát, csak köré kell építenie a maga elgondolását.

Utóbbi szerepkörben kíván az amerikai Fisker e-autó startup is feltűnni. Egészen pontosan arról van szó, hogy az „elérhető áru” elektromos autónak kikiáltott Ocean típust a MEB padlólemezre építené meg a Fisker. Ez pénzben 29 999 dolláros kezdőárat jelent (az adott államban esedékes forgalmi adó sajnos még rárakódik erre az árra). Az Ocean 250 dollár fejében már most foglalózható a Fisker vonatkozó weboldalán , de a cég furcsamód leginkább lízingeltetni szeretné ezeket az autókat, havi 379 dollár és további 2999 dollár egyszeri költség fejében.

A Fisker Ocean egy 80 kWh-s akkumulátort kapott, ami nagyjából 400-450 kilométer hatótávot biztosít egyetlen feltöltéssel. Az Electrify Americával kötött partnerszerződésnek hála a tulajdonosok fél óra alatt 320 km-nyi áramot tudnak az autóba tölteni gyorstöltőkkel.

Ezen kívül az egyik legérdekesebb funkciója a Fisker Ocennak, melyet még jóval a bemutató előtt megmutattak, az az úgynevezett „California Mode”, amely egyetlen gombnyomásra a kocsin található mind a kilenc ablakot leereszti. A típus várhatóan 2022-től lesz elérhető!

A Fisker Ocean nevű elektromos modellt a CES 2020-as rendezvény előtt még egy magánrendezvényen is bemutatták és érdekességként mondjuk el, hogy az ott bemutatott prototípus is már a MEB padlólemezre volt felépítve!

Az Ocean fejlesztése tehát 2022-ig biztosan eltart, a TheVerge szerint pedig pénz is lesz rá, hiszen a Fisker hétfői bejelentése értelmében tőzsdére (New York Stock Exchange) vonul, így a részvényekből további bevételekre számíthat, amit remélhetőleg az Ocean és sok más elektromos modell fejlesztésére szánnak majd!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!