Az Elektromos autók esetében nem vitás, hogy szinte minden esetben a hatótáv az első és legfontosabb ismérv. Ezen tulajdonság mértéke pedig sokszor nem csak az autón és annak technikai tudásán múlik, hanem külső tényezők is beleszólnak. Ilyennek például az időjárás, a kinti hőmérséklet és a gumiabroncs is. Utóbbiról sokan nem is gondolnák, hogy mennyire tudja befolyásolni a hatótávot, leginkább a gördülési ellenállás révén!
A Hankook, mint a világ egyik legismertebb abroncsgyártója viszont pontosan tudja, mi fán terem az adott elváráshoz tervezett gumiabroncs, így most az elektromos meghajtás igényeit figyelembe véve alkottak meg egy ilyen kereket. Pontosabban a Porsche mérnökeivel dugták össze a fejüket, hogy a Porsche Taycan egy hozzá méltó tudású és minőségű gumiabroncsot kaphasson a futóművébe.
Az újdonság Hankook Ventus S1 evo 3 ev néven került be a gyártó termékei közé, melyet kifejezetten az elektromos sportautók elvárásait és tulajdonságait figyelembe véve fejlesztett ki a Hankook. Rengeteg fejlesztés, finomítás volt szükséges az abroncs gyártásához, de a Hankook sikeresen vette az akadályt. Az alapot a már létező Ventus S1 evo 3 abroncs adta, ebből került továbbfejlesztésre az elektromos modelleknek szánt újdonság. Az első és a hátsó tengelyeken más-más méret szükséges a Taycan esetében, előbbin 225/55R19 XL 103Y, míg utóbbin a 275/45R19 XL 108Y a megfelelő választás.
Az abroncs legfőbb ismérve, hogy csökkenti a menetzajt (ez sokszor lehet különösen idegesítő a csendes mozgásáról ismert e-autóknál), a gördülési ellenállást, ellenben kiváló tapadást biztosít, ami kiemelkedően fontos a nagy teljesítményű sportautók esetében, mint a Taycan is. Számok tekintetében a gördülési ellenállás 13 százalékkal csökkent az eredeti Ventus S1 evo 3 abroncshoz képest, míg a tartósság akár 30 százalékkal is nagyobb lehet ahhoz képest az újdonság esetében. A kopásállóság 5 százalékkal csökkent.
A Hankooknak nem ez az első megmozdulása e-autós abroncsfejlesztés ügyében, hiszen már megvásárolható a Kinergy AS abroncsuk is, szintén ilyen meghajtású személyautókhoz. A gyártó újítása itt abból áll a Kinergy AS EV abroncs esetében, hogy a gyártás során növényi olajokat és bizonyos fák gyantáit is felhasználják. Ez segít az abroncsnak a jobb tapadásban vizes felületen, valamint ellenállóbbá teszi azt a hirtelen fellépő gyorsulások és lassulások okozta kopások ellen.
De például a Pirelli P Zero családban is van már e-autós abroncs, Elect megjelöléssel és hasonlóan kimagasló tulajdonságokkal az e-autók tekintetében!