50 ezer dollár alatt a Model Y ára

0

A Tesla a Model Y induló listaárát 50 ezer dollár alá csökkentette, és újra gondolták a Performance verzió árcéduláját is. Igazi meglepetésként hatott a gyártó tegnapi 3000 dolláros csökkentése, mely jelentős kedvezmény egy olyan járműre, amely csak néhány hónappal ezelőtt került piacra, Amerikában.

Bemutatása óta a Model Y-t csak két változatban kínálják: mindkét verzió Dual Motoros felszereltséggel érhető el, azonban mind a teljesítmény (főként a motorerő), mind pedig a hatótáv tekintetében van némi különbség a Performance és a Long Range modell (mellyel több, mint 500 km megtehető hatótávot kapunk) között. Kicsit azért lehet variálni a konfigurátorban, a megszokott színeken és belső dizájnon kívül a Performance verzió elérhető „Performance Package”-el együtt, vagy anélkül is, ez pedig számos funkció meglétét, vagy hiányát jelentheti, választástól függően. Nézzünk néhányat a csomag elemei közül:

  • Nagyobb végsebesség (230 km/h-ról 250-re változik)
  • 21”-os Überturbine kerekek szériatartozékként
  • Performance fékszettek
  • Alacsonyabb hasmagasság, ezáltal sportosabb vezetési élmény
  • Alumínium ötvözet pedálok

Ahogyan említettük, a frissítéssel nem csak a kezdő ár csökkent, hanem a Performance modellé is. Mától 60 ezer dollár alatt megvásárolható a luxuskivitel, mely alig több, mint 3 és fél másodperc alatt van 100-on.

A konkrét számok

Az alapváltozat ebben az esetben a Model Y Long Range Dual Motoros verziója, melyet a Tesla mostantól 49990 dollárért oda is ad. Ebben az árban az alapszínű fehér külső fényezés, a fekete belső, az AutoPilot (a kiterjesztett SelfDrive már nem) és minden más alapfelszereltség benne van, amit a Teslától megszokhattunk.

Ez egy 3000 dolláros árcsökkenés az 52990 dolláros árhoz képest, melyet az elektromos SUV alapváltozatának márciusi megjelenésekor meghatároztak.

A Model 3 ugyanazon verziója így már csak 3000 dollárral olcsóbb, mint a Model Y, pedig az utóbbi eredetileg – konfigurációtól függően – kb. 5000 dollárral drágább volt, mint a jóval kisebb testvére.

A történetben az a legérdekesebb, hogy az autógyártó nem magyarázta meg, miért csökkentette a legújabb elektromos modelljének árát. Információ hiányában mi azért megpróbálnánk röviden megvilágítani a miérteket.

Az elmúlt félévben a Tesla, mint cégóriás, 500 százalékos értékemelkedést produkált. A 300 dolláros részvényárak, melyekkel nyitották a 2020-as évet, mára már 1500 dollár felett járnak. Eközben a márka igazgatója, Elon Musk már a világ 6. leggazdagabb embere. Ilyen mutatók mellett csak akkor tarthatók fent a tőzsdén beárazott számok, ha mellé produkálnak is teljesítményt. Az értékpapírokat nem a jelen történései árazzák be, hanem a jövő kilátásai, erre a rendkívül jóindulatú előre jelzésre pedig rá szeretnének szolgálni. Ahhoz viszont olyan eladásokat kell felmutatniuk, melyek még a mostani eredményeket is meg kéne, hogy haladják, így talán ennek köszönhető ez a kis ösztönző engedmény. Jóval kisebb kiesés ez nekik, mint amennyi vásárlót hozzájuk vonzhat a reklám.

Ide kattintva csatlakozz a Magyar Tesla Club fórumunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról!   

Rozsa Arpad
“Orvostanhallgatóként az egészség védelme mindennapjaim szerves részét képezi. A nyomaték és a hangtalan közlekedés mellett így kifejezetten fontosnak tartom, hogy ne szennyezzük azt a környezetet, melyben mindennapjainkat éljük.”