A Hyundai-Kia által gyártott belső égésű motorral szerelt autók piaci részesedése 2020 első negyedévében 8,9 százalék volt, míg ezzel szemben az általuk gyártott e-autók részesedése az elektromos járművek piacán 9,9 százalék. Tehát elképzelhető, hogy a Hyundai lehet az első olyan autógyártó, mely manapság versenyképesebb elektromos autókkal, mint a benzines vagy dízel járművekkel.
2020 első negyedévében a Hyundai és a Kia együtt 28,796 darab elektromos járművet értékesített, ami 9,9 százalékos részesedést jelent az elektromos autós piacon. Természetesen közre játszott a koronavírus-járvány és az Európában lévő szigorú szabályzások is, de ezek nem befolyásolták az elektromos autók eladásait olyan erősen.
Úgy tűnik, hogy a Hyundai és a Kia közelebb van a „fordulóponthoz”, mint azt elsőre gondolnánk.
2016 óta az elektromos autó piac a 4,28-szorosára nőtt eközben a Hyundai-Kia EV eladásai pedig a hússzorosára emelkedtek. A Hyundai pedig a piac egyik legfontosabb szereplőjévé vált, eladásokat tekintve jelenleg a 4. helyen áll a Tesla, a Nissan, a Renault és a Volkswagen csoport mögött.
Azonban úgy tűnik, hogy ez még csak a kezdet. A Hyundai elnöke, Euisun Chung januárban bejelentette, hogy 2025-ig 87 milliárd dollárt költenek el 23 elektromos modell gyártására. Ez 11 új kifejezetten elektromos autót tartalmaz.
Ezek a járművek pedig várhatóan meg is érkeznek majd mivel a legfontosabb EV piacok, mint Kína, Németország, Franciaország, vagy az Egyesült Királyság komoly támogatási rendszereket jelentettek be.
A cég jövőre tervezi bevezetni az első új, következő generációs elektromos járművét. A modell az e-GMP platformra épül mely kifejezetten elektromos autókhoz készült. Ennek köszönhetően több hely marad az akkumulátorok számára, így a megtehető hatótáv is nő. Hosszútávon pedig a költségszerkezetet is korszerűsítik a járművek minőség/ár-versenyképességének biztosítása érdekében.
A Hyundai és a Kia úgy vélik bizonyos modellekkel utol tudják majd érni a Teslát.
Az első, az e-GMP platformra épült modellt várhatóan még ebben a hónapban bemutatják majd de így is késéssel a koronavírus-járvány miatt. Ami egy SUV lesz 480 km megtehető hatótávval.
A márciusban már digitálisan bemutatott Prophecy EV gyártása is várhatóan megkezdődik. A Prophecy egy sportos, elegáns elektromos autó mely szintén remek indítása lehetne az újhullámos villanyautóknak.