A napokban tűntek fel igazán meggyőző felvételek az EQS várható formavilágáról, most pedig úgy tűnik, hogy a Mercedes legkisebb elektromos autója is szinte készen áll, hogy bemutassák a nagyközönség előtt is. Mintha kezdene véget érni az SUV-őrület, lehetséges, hogy a gyártók kezdenek rájönni az elektromos autók valódi előnyeire, melyet egyértelműen a városi, városok közti használat jelent, ehhez pedig nincsen szükség hatalmas terepjárókra.
Mindezt annak ellenére, hogy korábban megjelentek olyan pletykák, melyek szerint a Mercedes-Benz azt tervezi, hogy a legkisebb EV-jét, az EQA-t ferde hátúként dobja piacra, ezzel pedig az A-osztály elektromos verziójává változtatnák a modellt. Valószínűleg egy bizonyos ponton úgy döntöttek, a terv mégis maradt az eredeti kerékvágásban, és a gyártó mégis csak az új GLA akkumulátoros változatát jelölte ki erre a célra, fejet hajtva ezzel a világon egyre növekvő crossover-imádat előtt.
Fotósok nemrégiben meglehetősen gyéren álcázott EQA prototípust kaptak lencsevégre, és az igazat megvallva a konstrukció nem tűnik olyan izgalmasnak. Oldalról nézve megegyezik a GLA benzin- vagy dízelüzemű változataival, bár tény, hogy az első és a hátsó burkolatot lefedték, sugallva ezzel, hogy ezek a részek különbözni fognak a most ismert modell vonásaitól.
Az autó elején egyértelműen megfigyelhetjük mind a fényszóró, mind a rács körvonalait, melyek nem tűnnek különösebben eltérőnek a szokásos GLA-stílustól. Maga a rács némi változtatáson esett ugyan át (de ez a rész teljesen le van takarva, így nehéz messze menő következtetéseket levonni), továbbá a fényszórók kialakításában is lesznek kisebb eltérések. A fóliaszínből (és ismerve a márkák gondolkodását, mely szerint az elektromosan hajtott koncepciókhoz gyakran rendelik a kék színt) elég biztosak vagyunk benne, hogy lesz valamiféle kék részlet a végleges verzión.
Hátul teljes mértékben megegyezik a GLA-val, az egyetlen – talán már említésre sem méltó – változtatás, hogy nincs kipufogócső, így a lökhárító alatti részletek kidolgozásában szabadjára engedhetik fantáziájukat a tervezők. Reméljük, ezt meg is teszik. Ha a Mercedes úgy dönt, hogy ugyanazon szisztematika szerint tervezi meg az EQA-t, mint ahogyan tette azt az EQC-vel kapcsolatban is (tehát gyakorlatilag a GLA módosított, újra gondolt változata lesz ez, csakúgy, mint a GLC viszonya az EQC-vel), akkor a két fényszórót összekötő ledsáv ezen a modellen is megjelenhet, bár ez valószínűtlennek tűnik, hiszen semmi erre utaló elképzelés nem tűnik fel a friss fotókon.
A technikai paraméterek szempontjából úgy tudjuk, hogy három teljesítményváltozat lesz, 201, 268 és 335 lóerővel. Különböző akkumulátorokat is kínál majd a márka attól függően, hogy melyik verziót választja a vásárló, a hatótáv pedig várhatóan 400 és 500 km között alakul majd (de ez nagyban függ a választott aksikapacitástól). Végezetül, az összkerékhajtás a nagyobb teljesítményű változatok esetében szintén bekerül a konfigurációs lehetőségek közé.