Ezek az e-autók várhatók 2021-ben

1

Bár még csak 2020 nyara van, azért ilyenkor már szinte minden iparág jócskán előre tekint, hogy lássa, mire készüljön. Nincs ez másként az autóiparban sem, ahol várhatóan a jövő év is az elektromos meghajtásról, az akkumulátorok fejlődéséről és az egyes márkák előretöréséről, vagy éppen kínlódásáról szól majd. Tekintsünk hát együtt körbe, hogy mi vár ránk 2021-ben?

Ford F-150 Electric

Amerika egyik kedvenc pickupja elérhető lesz elektromos meghajtással is, bár a részletek még messze nem ismertek. Sőt, még a bemutatkozás dátuma sem biztos, vannak hírek, amik 2022-t jósolnak, de a 2021 inkább valószínűbb.

Tesla Cybertruck

Mit is mondhatnánk az úttörő Tesla tulajdonosának legújabb agymenéséről? Amikor megjelent tavaly, azt hitte mindenki, hogy ez csak egy vicc. De nem, ez az autó így ahogyan van, megvásárolható lesz. Érdekesség, hogy a bejelentéskor az első két verzió kapta meg a prioritást, rendre 39 900 és 49 900 dolláros árcédulával, 2021 végi gyártással. A harmadik, legdrágább verzió csak 2022 végén került volna gyártásra.

Azóta viszont eltelt egy kis idő ès Elon Musk azzal szembesült, hogy egy hét alatt 250 000 előrendelés érkezett a Cybertruckra! Talán ez is közrejátszik abban, hogy a gyártás menetrendje megváltozott!

  • 1 motoros, hátsó-kerék meghajtással ($39 900)
  • 2 motoros, összkerék meghajtással ($49 900)
  • 3 motoros, összkerék meghajtással, nagyobb akkupakkal ($69 900)

Rivian R1T

Ha ügyesen csinálja a Rivian, az R1T elektromos pickup lehet az első ilyen az észak-amerikai piacon, megelőzve listánk első két szereplőjét. Ráadásul a típus formaterve a klasszikus kivitelű pickupokra hajaz, így akinek a Cybertruck, vagy az F-150 kinézete nem tetszik, még mindig vehet egy Rivian R1T-t.

GMC Hummer EV

A General Motors hivatalosan is pályára lépett az elektromos pickup-ok versenyében az elektromos GMC Hummer EV-vel, ami a cég válasza lehet a Tesla Cybertruck-ra. Az egyetlen részlet, amit jelenleg ismerünk a járműből az az első lökhárítón található rács és a függőleges fényforrások sorozata, azonban a forma ismerős a korábbi Hummerekből.

Azonban van néhány specifikáció, amit már most tudunk:

  • 1 000 lóerő
  • 15 592 Nm
  • 3 másodperces gyorsulás 100 km/h-ra

Az áráról még nincs információnk, azonban Stuart Fowle a GMC kommunikációs igazgatója annyit elárult, hogy: „Az ára abszolút versenyképes lesz a többi bejelentett elektromos teherautóéval.” Fowler elmondása alapján a GMC a márka, a Hummer EV pedig a jármű neve. 2021 őszén mikor a megkezdődik a gyártás csatlakozik a márka járműcsaládjához, a GMC Sierrához és a GMC Terrainhoz. Fowler szerint az elektromos Hummer gyártás megkezdése után nem sokkal elérhető is lesz a vásárlók számára.

Audi Q4 e-tron

Az autó alapesetben is Quattro lesz, hiszen mindkét tengelyt elektromos motor fog hajtani, míg a jármű maga a konszern MEB padlólemezér épül majd! A hátsó motor 150 kW (310 Nm nyomaték), míg az első 75 kW (150 Nm nyomaték) teljesítménnyel hatja majd meg a tengelyeket, az összesített rendszerteljesítmény tehát 225 kW. A 0-100 km/h gyorsulás 6,2 másodperc alatt elérhető.

Az akkupakk mérete 82 kWh, aminek segítségével 450 km (WLTP) hatótáv teljesíthető. A kiváló hatótáv elérésében olyan tényezők lesznek a Q4 segítségére, mint a 0,28-as légellenállási tényező, a hőszivattyús fűtés, vagy a folyadék-alapú hőmenedzsment! Villámtöltés tekintetében 125 kW a maximálisan fogadható töltési teljesítmény, így nulláról 80%-ra közel 30 perc alatt feltölthető az akkupakk.

Külsőre a Q4 e-tron egy kompakt kategóriás SUV lesz, az alábbi méretekkel:

  • Hosszúság: 4.59 méter
  • Szélesség: 1.9 méter
  • Magasság: 1,61 méter
  • Tengelytáv: 2.77 méter

Mercedes-Benz EQA

Az EQ család új tagja lesz az EQA, amit eddig a teljes autós média egy ötajtós, ferde hátú modellnek hitt, főleg azért, mert maga a Mercedes-Benz is ilyen formával rukkolt elő 2017-ben Frankfurtban, amikor a tanulmányautót bemutatta! zzel szemben ha megnézzük a most megmutatott EQA-t, látható, hogy azért kissé másabb formákkal fog operálni a végleges verzió. Az autót, pontosabban annak körvonalait sejtető képét Ola Källenius, a Daimler új vezérigazgatója mutatta be a nagyközönségnek, amiben, ha valaki hasonlóságot vél felfedezni a GLA-val, az nem véletlen, hiszen a gyártó elmondása szerint is az EQA tervezésekor a GLA volt a kiindulási alap. Így tehát a legújabb EQ családtag inkább lesz egy kompakt SUV, mint egy ötajtós, ferde hátú.

Az EQA padlólemezében egy 60 kWh-s akkupakk foglal majd helyet, amiről a Mercedes-Benz 400 km “valós” hatótávot adó csomagként beszél, de valamiért ez a szám NEDC-ben van most megadva. A szigorúbb EPA szerint inkább 320 km lesz inkább várhatóan. Az autóban két elektromos motor is helyet kap, összesen 200 kW teljesítményt felmutatva. Ezekkel az EQA 5 másodperc alatt ugorja meg a 0-100 km/h-ra gyorsulást. Szó esett a villámtöltésről is, de itt is némi rejtély fedezhető fel, hiszen pontos adatok helyett úgy hivatkoznak a DC töltésre, hogy 10 perc alatt tud az EQA 100 km-re elegendő energiát vételezni.

Nissan Ariya

A 2019-es Tokyo Motor Show eseményei közepén és a Nissan előrukkolt a végleges tervekkel az Ariyaval kapcsolatban, amivel kapcsolatban a legfontosabb infó jelenleg az, hogy dupla motoros kiépítésben lesz kapható. A végleges autó idén nyáron mutatkozhat be, míg a gyártás 2021-ben, vélhetően 40000 dolláros kezdőáron.

Volkswagen ID.4

A tisztán elektromos ID. termékcsalád második tagja már nagyon itt van a nyakunkon, bár a végleges formát még mindig nem ismerjük. Amit tudunk eddig, hogy ez egy SUV karakterrel megáldott autó lesz, MEB padlólemezen, a hivatalos bemutatkozás pedig még ebben az évben várható. A technikai adatokról egyelőre csak annyit tudunk, hogy ugyanazzal a 77 kWh-s akkupakkal az ID.4 csak 500 km-re lesz képes (WLTP), szemben az ID.3 550 kilométerével. Az 50 km különbség a nagyobb tömegből és rosszabb légellenállásból fakad.

BMW iNEXT

Jelenleg csak tanulmányautó képében létezik a lista ezen résztvevője, ami a BMW következő nagy dobása. Sajnos a külsőről és a technikai adatokról szinte semmit nem tudunk, ahogyan a 45000 dolláros kezdőár is csak egy találgatás. Viszont az alábbi videó igen beszédesen mutatja be, mi várható az autóban, ha az abban szereplő dolgoknak csak a fele megvalósul.

https://youtu.be/nzLRkh81oHU

Mercedes-Benz EQS

2019 szeptembere óta már hivatalosan mondhatjuk, lesz EQS. A külső szubjektív dolog, de egy ilyen autó végig vonulása a városon biztosan nem maradna figyelem nélkül! Nézzük, eddig mit tudunk az EQS tudásáról: 350 kW (469 LE) teljesítmény és 760 Nm nyomaték fogadja a sofőrt.
Az akkupakk mérete 100 kW lesz, amivel a tervek szerint 700 km hatótáv érhető majd el. A 0-100 km/h gyorsulás 4,5 mp alatt van meg, a végsebesség 200 km/h.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!