Hogyan hat a járvány a Tesla Supercharger használatra

0

A maradj otthon mozgalomnak és a kijárási korlátozásoknak köszönhetően rengeteg piacon tapasztalhattunk óriási visszaesést az elmúlt időszakban, ilyen például a kőolaj árának drasztikus zuhanása. Nem meglepő módon az elektromos töltőhálózat kihasználtsága is rendkívül alacsony manapság.

Elon Musk úgy döntött, hogy közzétesz egy nagyon érdekes grafikont a Tesla Supercharger hálózat kihasználtságáról különböző régiókra vonatkozóan, a járvány kirobbanását követő időtartamot kiemelve.

A grafikonon jól látszik, hogy Kínában a legnagyobb visszaesés január végén, február elején volt tapasztalható, azonban ezután egyből egy igen gyors felívelés volt tapasztalható, amit április elején egy kisebb lassulás követett.

Kínához képest az amerikai és európai visszaesés csak egy hónappal később érkezett meg, hasonlóan meredek zuhanással, ám a felívelés itt egyelőre sokkal lassabban halad. 

Különösen érdekes a Kínához közel fekvő Csendes óceáni régió, ahol szintén volt egy meredek visszaesés, ám ez sokkal kisebb volt, mint Kínában, és ezután a görbe felfelé ível olyannyira, hogy új csúcsokat döntött.

A Csendes-Óceán térsége, Ausztrália, Új-Zéland, Japán pedig alapból kisebb piaca a Teslának, így ezeken a helyeken sokkal kevesebb Tesla közlekedik az utakon, így a visszaesés sem olyan látványos.

Természetesen sok szempontból nem tekinthető irányadónak ez a diagram: a legtöbb Tesla tulajdonos leginkább otthon tölti az autóját, ha van lehetősége rá, és csak hosszabb utazások esetén veszik igénybe a Supercharger hálózatot. 

Továbbá a koronavírus-járvány hatása sokkal komplexebb annál, minthogy arról egy ilyen grafikon alapján komolyabb következtetéskét vonhatnánk le. Azonban vannak érdekes aspektusai, például az, hogy miért ívelt fel Kínában ilyen meredeken a Supercharger-használat február végén.

Ide kattintva csatlakozz a legnagyobb és legaktívabb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról.