BMW iX3 – ez lehet a végleges verzió?

0

Nagyon úgy tűnik, hogy a BMW iX3 elektromos SUV állítólagos gyártási változatáról szivárogtak ki képek, még a gyártás megkezdése előtt.

Amikor a BMW iX3 koncepcióautót 2018-ban bemutatták, a német autógyártó elmondta, hogy ez lesz az első elektromos jármű, amely az ötödik generációs elektromos hajtáslánc-technológián alapul majd, mely platformot hosszabb elektromos hatótávolság biztosítására terveztek. Akkor egy 74 kWh kapacitású akkumulátorról beszéltek, ezzel pedig az ígéretek szerint 440 km-t lehet majd megtenni.

Hozzá kell azért tenni, hogy ez a hatótáv a WLTP tesztciklus által mért érték, melyet a legtöbb autó nem tud megvalósítani valós körülmények között. Valószínűbb, hogy egyetlen töltés nagyjából 360 km-re lesz elegendő.

A bajorok egy 210 kW (286 LE) teljesítményű elektromos erőforrással szerelte fel az új e-autót.

Az alábbi Instagram-fiók azt állítja, hogy ezek az első képek az iX3 elektromos SUV gyártási verziójáról készültek:

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

First-ever BMW iX3 pics – no camouflage #leak #bmw #bmwix3

@ scott26.unofficial által megosztott bejegyzés,

A képek nagyon hasonlítanak az álcázott iX3 prototípusok képeire, amelyeket a BMW korábban kiadott. Látható, hogy az állítólagos gyártási verzió tartalmazza az aero kerekeket is, amelyekről a gyártó korábban már megerősítette, hogy már az elektromos SUV alapkivitelében is ezek szerepelnek, és arról is biztosították az érdeklődőket, hogy az EV-t Kínában gyártják majd, de 2020-tól kezdve természetesen más piacokra is exportálni fogják.

Az idei év elején azonban váratlanul visszavonták az iX3-mal kapcsolatos, amerikai piacra vonatkozó terveiket, a márka kereskedői ugyanis állítólag nem gondolták, hogy az elektromos járművet megfelelő arányban tudják majd értékesíteni, elsősorban az amerikai autóvásárlási szokások miatt.

Összehasonlításképpen: a Tesla Model Y, amely versenytárs lehet az elektromos kisebb méretű SUV-k vagy crossoverek szegmensében az új e-BMW-nek, több, mint 480 km-es hatótávra képes (EPA szerint), egy hasonló energiakapacitással rendelkező akkumulátorral szerelve. Ez a plusz 120 km pedig már olyan többletérték a Tesla javára, amely azon túl, hogy nem lehet érvet felhozni ellene, ráadásul nem lesz könnyű kompenzálnia a németeknek, főleg, ha az USA piacáról van szó.

Mit gondoltok, a BMW iX3 gyártási verziójának állítólagos képein tényleg a néhány hónap múlva a szalonokba kerülő gépek láthatók?

Rozsa Arpad
“Orvostanhallgatóként az egészség védelme mindennapjaim szerves részét képezi. A nyomaték és a hangtalan közlekedés mellett így kifejezetten fontosnak tartom, hogy ne szennyezzük azt a környezetet, melyben mindennapjainkat éljük.”