A Lordstown Motors, egy új elektromosautó startup által bejelentett 52500 dolláros elektromos pickup megjelenése a koronavírus okozta nehézségek miatt átcsúszik a következő évre. A Lordstown Motors a Workhorse nevű cég leányvállalataként jött létre és ehhez kapcsolódik a Workhorse által bejelentett plug-in hibrid pickup bemutatása is.
A Lordstown a Workhorse által kifejlesztett technológiát felhasználva tervezte meg a saját, teljesen elektromos pickup modelljét, amelyet a Lordstown gyárban fognak gyártani, amit a GM-től vettek meg a múlt évben.
Tavaly a startup bejelentette, hogy elkészültek az első elektromos pickup modellel, ami a Lordstown Endurance nevet viseli és 52500 dollárért meg is vásárolható, 4 külön motorral van felszerelve és 250 mérföldes (kb. 400 kilométeres) EPA mérés szerinti hatótávra képes.
Nemrég nyilvánosságra hoztak néhány képet is a Lordstown Endurance pickupról:
A startup azt állította, hogy meg fogja előzni az összes céget, és kiemelték azt is, hogy hamarabb lépnek be a pickup piacra, mint a Tesla, ugyanis 2020 negyedik negyedévében már vásárolható lesz az Endurance.
Ugyanakkor úgy tűnik, az ambiciózus terveiket meggátolta a koronavírus: a napokban bejelentették, hogy már csak 2021-ben fog megjelenni az autó.
A startup CEO-ja, Steve Burns elmondta, hogy
„Köszönettel tartozunk mindazoknak, akik támogattak minket abban, hogy a »törekvésünknek« köszönhetően megjelenhessen az Endurance (kitartás) nevű termékünk. Örömmel várjuk, hogy végre be tudjuk mutatni Önöknek a világ első teljesen elektromos pickupját ezen a nyáron, és 2021 januárjában már át tudjuk adni az első megrendelőknek a kulcsokat is.”
A Lordstown Motors tervei szerint a Detroit Auto Show keretében mutatták volna be az autót júniusban, azonban a teljes rendezvényt lemondták.
A startup azonban ennek ellenére továbbra is tervezi bemutatni az autót ezen a nyáron, valószínűleg erre valamilyen virtuális esemény formájában kerül majd sor.
A cég az autóval kapcsolatban megosztotta a technikai specifikációkat:
- Alapár: 52500 dollár
- Biztonsági besorolás (elülső, oldalsó, boruláskor): 5/5/4
- ADAS-LDW rendszer, AEB rendszer, hátsó keresztirányú forgalom figyelmeztető rendszer
- Szoftver: OTA (távolról való frissítés)
- Hibafigyelés: valósidejű, OTA rendszeren keresztül
- Elektromos hatótáv (EPA ciklus alapján): 250+ mérföld (400 km)
- Töltési idő 95%-os ciklusban: 10 óra (2–7 kW AC töltés); 0,5–1,5 óra (3. szintű DC töltés)
- Fedélzeti tápellátás eszközök és tartozékok számára (álló helyzetben): 120 V, 30 A
- Ülőhelyek száma: 5
- Vontatási kapacitás: 7500 lbs, 3402 kg
- Hajtáslánc: 4 darab kerékagyba integrált elektromos motor
- Első/hátsó fékek: kerékagyba ágyazott fékek
- Felnik mérete: 20 hüvelyk
- Teljesítmény: 600 LE
- Elektromos kormány-rásegítő
- Maximális sebesség (szoftveresen határolt): 80 mph / 128 kph
- Mászóképesség teljes terhelésnél: 30%
- Garancia: 3 év karosszéria, 8 év az akkumulátorra
A fenti adatokat megvizsgálva, látható, hogy a startup konkrét információkkal tudott előállni, így feltételezhető, hogy valamivel több van a kezükben már, mint egy terv. Nem hibáztatható ez a cég sem azért, mert halasztaniuk kellett néhány hónapot a megjelenést, azonban már a járvány előtt kétséges volt, hogy a gyártó valóban tudja-e tartani a megjelenési határidőt és ebből kifolyólag nem érne nagy meglepetés minket, ha újabb halasztásokat jelentenek majd be.
A tavalyi bemutatót követően azt mondták, hogy az autó 12 hónapon belül megvásárolható lesz és szállítani is tudják majd, ezzel szemben még egyetlen működő prototípust sem sikerült bemutatniuk a nyilvánosságnak.
Azzal próbálkoznak, hogy egy kerékagyba ágyazott motorral felszerelt pickupot gyártsanak nagy mennyiségben. Ez a feladat még soha senkinek nem sikerült korábban.
Mindenesetre a legjobbakat kívánjuk a cégnek, azonban az általuk beharangozott határidő mindenesetre felvet némi kétséget azzal kapcsolatban, hogy teljesíteni tudják-e. Egy teljesen új és ismeretlen startup esetében pedig nagy szerepe van a hitelességnek, így később problémát jelenthet a folyamatos halasztás.
Mindenesetre szkeptikusak maradunk a céggel és a tervvel kapcsolatban mindaddig, amíg nem nyerünk betekintést a gyártás folyamatába, vagy amíg nem mutat a cég egy működő prototípust.