Az i1Tesla csatorna egyik szerkesztője, Brian Jenkins rengeteg videót késztett már eddig is az új Tesla Model Y modellről. Három héttel az autó megvásárlása után újabb videóval jelentkezett, amiben az észrevételeit mondja el, hogy hogyan teljesített az autó az első 1200 mérföld (1931 km) megtétele után.
Pluszpont: a teljesen üveg tető
Jenkins elsőként a Model Y hatalmas üveg tetejéről beszél: „Az autóba beülve nagyon tágasnak fogja érezni a teret az ember, különösen a hátsó ülésen. A gyerekek teljesen szabadnak érzik magukat, amikor hátul utaznak” – mondta Jenkins.
A korábbi Tesla modellek esetében vagy nyitható tetőablak volt, vagy több darabból álló üvegborítás, a Model Y az első olyan Tesla, ahol egyetlen darab üvegből készült az autó teteje. Az új formatervezés a nagyobb hely illúzióját kelti, valamint az egyedi tervezés miatt az autó megjelenése is jobb, mint az előző Tesláknál (megjegyzés: azoknál sem nagyon volt ok a panaszra). Ezenkívül fontos megemlíteni, hogy mivel a Model Y már egy crossovernek készült, sokkal kényelmesebb az autó a magas utasok számára is. Jenkins 195 cm magas, ennek ellenére könnyedén be és ki tud szállni az autóból, annak ellenére, hogy a Model Y csak egy „közepes méretű SUV”.
Pluszpont: a sok tárolóhely
A Model Y tárolóhelyek tekintetében rendkívül jól áll, rengeteg hely van a csomagok számára, így az autó kiválóan alkalmas hosszabb kirándulásokra vagy vakációs utazásokra. „A belső tér egy Model S-nek felel meg, annak ellenére, hogy az autó mérete nem sokban különbözik a Model 3-tól. Viszont elmondható, hogy kétszer annyi hely van az autóban, mint a Model 3-ban.”
A Model Y tágas belső tere minden utast boldoggá fog tenni, még azokat az utasokat is, akik kissé nagyobbak mint, átlagos méretű embertársaik. A Tesla ezenkívül jelentősen javította az első csomagtartó zajszigetelését, ahogyan ezt „Tesla Raj” már említette korábban, mindemellett olyan extrák kerültek be, mint a hátsó ülés lehajtására szolgáló gombok vagy az elektromosan nyíló és záródó hátsó csomagtartó ajtó. Úgy tűnik, a Tesla odafigyelt a felhasználói kérésekre és ennek tudható be az automatikusan nyíló és csukódó hátsó csomagtartó ajtó. További érdekes újdonság, hogy a csomagtartó nyitható és zárható a Siri segítségével is, ahogyan ezt korábban Ryan Wallace már bemutatta.
Pluszpont: a csendes utazás
Az első Model 3 tulajdonosok panaszkodtak, hogy túlzottan nagy az autóban a menetzaj. A megszokottnál nagyobb menetzajt az okozta, hogy a szél becsapott az autóba a nem ideálisan elhelyezett tömítések és a nem megfelelő szigetelés miatt. A tulajdonosok később ezt a problémát házi barkács módszerekkel oldották meg, amelyek közül gyakori volt a kerekek körüli rész szigetelése, vagy az ajtók szigetelése, amivel végül sikerült jelentősen csökkenteniük a menetzajt az autóban. A Model Y-nál ezen a téren is sokat javított a Tesla, Jenkins szerint már az első útnál észrevehető, hogy sokkal jobb a zajszigetelés, mint az előző modellben.
„Azt gondoltam, hogy az utastérrel egybenyitott csomagtartó miatt zajosabb lesz az autó az előző modellnél. Úgy gondoltam, hogy teherfedél nélkül több zaj fog beszivárogni.”
Megjegyzi, hogy egy apró módosítást végzett az autón, aminek köszönhetően tovább csökkent az autó menetzaja. „Kicsit csendesebbé tettem az autóm azzal, hogy az oldalsó ablakokra és a szélvédőre egy vékony fóliát helyeztem. Ez a színes fólia egy vékony anyag, amely segít tompítani a szél által okozott rezgéseket és ez által még csendesebbé teszi a belső teret utazás közben.”
Fekete pont: a teljesítmény
Jenkins megjegyzi, hogy a 21 colos kerekeknek nem egyforma a súlya elöl és hátul, hátul 30 kilót nyomnak, míg elöl csak 29 kilót. A kerekek nagy súlya miatt pedig az autó hatótávja is az elvártnál jobban csökken. Jenkins szerint a Model Y 21 colos kerekei nagyon jól néznek ki, de véleménye szerint nem éri meg ezeket a kerekeket használni, mivel túl nagy a hatótáv-vesztesség. Jenkins kipróbált más kerekeket is, és ezekkel is tesztelte a hatótávot, de ezekről a tapasztalatairól majd később fog beszámolni.
Fekete pont: festés és kozmetika
A Jenkinshez került Model Y a VIN 409-es szériába tartozik és valószínűnek tartja, hogy ez hozzájárult ahhoz, hogy a járműnek festési problémái vannak.
„A festés nagyon rossz minőségű volt. Voltak olyan részek, ahol szennyeződések voltak és ezek helyrehozásával órákat kellett eltöltenem.”
Azt is megjegyzi, hogy a hátsó spoileren törmelékek nyomai voltak, feltehetően azért, mert ez a modell sokáig állt a Tesla gyártóüzemének parkolójában és különböző időjárási viszonyokat viselt el. Jenkins végül úgy döntött, hogy lefóliáztatja az autóját a festési hibák miatt.
Jenkins eltávolította az autó elején és hátulján található „T” szimbólumokat. Az eltávolítás miatt két kis lyuk maradt mindkét helyen. Jenkins elismeri, hogy a Tesla szimbóluma teszi felismerhetővé az autót, ugyanis szerte a világon a legtöbb ember számára még ismeretlenek ezek az autók és mindössze a logót ismerik csak fel. Ezért úgy döntött, hogy amint befejezi az autó „kozmetikázását”, vissza fogja helyezni a Tesla szimbólumokat mindkét helyre.
Jenkins első hete a Model Y-nal meglehetősen élvezetes volt. Azt állítja, hogy meg van elégedve azzal, amit a Tesla letett az asztalra, elégedett a teljesítménnyel is és szereti az új crossover kialakítást is. Mivel Jenkins a továbbiakban is rengeteg tartalmat fog feltölteni a csatornájára a Model Y-ról, ezzel sokat fog segíteni a Tesla közösségének és a leendő vásárlóknak, hogy könnyebben tudjanak választani a Tesla kínálatából.
Az alábbi videóban pedig részletesebben látható Jenkis bemutatója egy Model Y-ról, ami már megtette az első 1200 mérföldet.
Ide kattintva csatlakozz a legnagyobb és legaktívabb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról.