A Renault csoport fontos döntést jelentett be arról, hogy kivonul a kínai piacról a hagyományos, belsőégésű motorral szerelt személygépjárművekkel és a továbbiakban inkább a kishaszongépjárművekre és az elektromos autókra fektetnek nagyobb hangsúlyt.
Úgy tűnik, a francia cég csalódott a tavalyi alacsony értékesítési számokban. Mivel 2019-ben mindössze 18607 darab hagyományos személygépjárművet értékesítettek Kínában, ami ahhoz képest, hogy a gyártási kapacitásuk 110000 darab, nem túl szép eredmény. A Reuters szerint ez 1,5 milliárd jüanos (212 millió dollár) veszteséget jelent a cégnek.
Carlos Ghosn vezetése alatt a terv még egészen más volt, akkor a cél a bővítés volt és a Nissan által már kitaposott út követése Kínában. A terv azonban jelentősen változott, a cél most a még jövedelmező szegmensek megmentése és a készpénz megőrzése.
Nézzük milyen gyakorlati következményei lesznek ennek a döntésnek.
A Renault átadja a Dongfeng Renault Company (DRAC) közös vállalkozás részesedését a Dongfeng Motor Corporation-nek és az a továbbiakban már nem használhatja a Renault márkajelzést.
A kishaszongépjárművekkel foglalkozó közös vállalat a Renault Brilliance Jinbei Automotive (RBJAC) pedig egyelőre érintetlen marad. A cég egyébként 2019-ben közel 162 ezer járművet értékesített.
Az elektromos autós üzletág pedig két cégben folytatódik majd.
- eGT New Energy Automotive Co., Ltd (eGT)
- Jiangxi Jiangling Group Electric Vehicle Co. Ltd (JMEV)
A közlemény egyik legfontosabb pontja pedig az, hogy a Renault K-ZE lesz az első kínai Renault, ami kikerült a világpiacra a Nissan és a Dongfeng közös vállalata, az eGT álltal.
A K-ZE értékesítése 2021-ben kezdődik meg Európában és várhatóan Dacia logóval lesz ellátva.
„A Renault csoport reméli, hogy a Nissan és a Dongfeng közös vállalata az eGT sikeresen vezeti majd be a K-ZE-t a világpiacra. Európában 2021-től kerül majd értékesítésre, a Dacia Spring nevezetű koncepciója alapján.”
Az is elképzelhető továbbá, hogy a Nissan még akár az Egyesült Államokban is megpróbálja majd értékesíteni.