A Tesla Model Y rengeteg meglepetést tartogatott Sandy Munronak és csapatának, mikor belekezdtek annak szétszerelésébe. Munro egy nemrég az internetre felkerült videóban mutatja be a szétszedés folyamatát és közben az autónál alkalmazott megoldásokat méltatja.
Munro korábban már a Model 3 egy korai változatát is szétszedte, ahol először erősen kritizálta az illesztési hézagokat, majd mikor az autó többi részét is megvizsgálta, beismerte, hogy az elején túl negatívan állt az autóhoz. A szétszerelés végére Munro-t lenyűgözte a Model 3. Jószándéka jeléül még egy listát is átadott a Teslának, hogy szerintük mit lehetne még javítani az autón.
Most pedig a Model Y szétszerelése közben úgy tűnt számára, hogy a listán szereplő tételek közül néhányat valóban megfogadott a Tesla.
Miután Munro benézett az autó alá, rögtön feltűntneki, hogy a 12 voltos vezetékeket erős, flexibilis csövekben vezették el. Megjegyezte, hogy nagyon kevés gyártó alkalmazza ezt a fajta megoldást mivel nehéz, időigényes és drága, de cserébe nagyon biztonságos és jelentősen csökkenti a rövidzárlatok kockázatát, továbbá ellenálóbbá válik és az élettartam is növekszik.
A Model Y féknyergei is nagyobbak, mint a Model 3 esetében, hiszen nagyobb tömeget is kell megállítaniuk. Maga az autó Munro szerint azonban olyan, mintha sínen közlekedne, ehhez valószínűleg hozzájárulnak a jármű nagyobb fékei is.
A Model Y alvázának legfontosabb innovációs pontja azonban a hátulsó része, amelyet egy hatalmas alumínium öntvény dominál. Munro elmondta, hogy a Model 3 hátsó részével nem volt megelégedve, mivel úgy gondolta, túl sok felesleges alkatrész van benne. Most azonban a Model Y esetében úgy tűnik, minden Munro elképzelései alapján alakult és a cég megfogadta a szakértő javaslatait, amiket még a Model 3-ra adott.
A Tesla lázadónak tűnhet formabontó autóival és a hasonlóan formabontó üzleti modelljével. Ennek ellenére azonban mindig nyitottak a változásra és a fejlesztésekre. Elon Musk egy Twitter bejegyzésben így reagált Sandy Munro videójára: „nagyra értékeljük az ilyen magas színvonalú kritikát és visszajelzést”. Tehát úgy tűnik, a Tesla nem csupán a saját hibáiból tanul, hanem az autóipari szakértők tanácsait is megfogadják.
Ide kattintva csatlakozz a legnagyobb és legaktívabb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról.